Hukuk Ofislerinde Yeni Müvekkil Bulmak İçin Beş Strateji - Müvekkil Tavsiyeleri

Hukuk Ofislerinde Yeni Müvekkil Bulmak İçin Beş Strateji

İster uzun zamandır bir hukuk bürosuna sahip olun, ister yeni ve yalnız bir avukat kariyer başarınız büyük ölçüde tek bir şeye dayanacaktır.

Yeni Müvekkillere…

Sizlere Avukatların daha fazla müvekkil kazanmasına yardım etmeyi amaçlayan beş ipucunu anlatmadan önce, madalyonun diğer bir yüzü olan müvekkil avukatını nasıl bulur sorusunun cevabıyla ilgili kısa bir bilgilendirme yapmak istiyorum.

2017 Hukuk Trendleri raporuna göre, ankete katılanların %62 ‘si Avukat ararken arkadaşlarından ve aile üyelerinden tavsiye almaktadır. Bunu %37 lik bir oranla arama motorundan faydalanarak avukat bulma yöntemi takip etmektedir. Ankete katılanların %31’i başka bir avukattan tavsiye alarak yeni avukatını bulur.%28 ‘lik bir kitle de Web sitelerinden bulmaktadır.

Oranları topladığınızda %100 ‘ün çok üzerinde olduğunu gözlemlemişsinizdir. Bunun nedeni; Her bir katılımcının tek bir yönteme bağlı kalmamasıdır.

Potansiyel müvekkiller avukatlarını böyle bulurken, diğer tarafta avukatlar hangi yollarla yeni müvekkil sayılarını arttırabilir sorusuna cevap bulalım.

1- Müvekkil Tavsiyeleri

Hukuk Ofislerinde Yeni Müvekkil Bulmak İçin Beş Strateji - Müvekkil Tavsiyeleri
Hukuk Ofislerinde Yeni Müvekkil Bulmak İçin Beş Strateji – Müvekkil Tavsiyeleri

MÜVEKİLLERİNİZİ SADECE MÜŞTERİLERİ OLARAK GÖRMEYİN. ONLAR SİZİN DEĞERLİ REFERANS KAYNAKLARINIZDIR.

Yeni müvekkiller bulmak için en güçlü araçlardan biri, sunulan hizmetten memnun olan mevcut müvekkillerden gelen tavsiyelerdir. Makul bir ücret karşılığında harika bir hizmet sunmanın gücünün şaşırtıcı olduğunu göreceksiniz. Müvekkilleriniz sizlerden değerli yardımlar aldıklarından, hukuki bir konuda yardıma ihtiyacı olan birini duyduğunda isminizi paylaşma eğiliminde olacaklardır.

 Benzer şekilde, iletişim çemberiniz içinde olan potansiyel müvekkilleriniz de sizin sevk kaynaklarınızdır. ABA Journal’ın kıdemli yazarı Stephanie Francis Ward’sa göre hukuk ofisinizdeki işlerin yoğun olup olmadığına bakılmaksızın haftada üç ila beş başvuru kaynağına ulaşılmasını önermektedir.

Tabii ki, müvekkilinize ve irtibat listemize e-posta yoluyla periyodik bir bülten göndermenin harika bir fikir olduğunu ve yapmanız gereken kendi pazarlama listenizdeki en önemli noktalardan biri olduğunu düşünüyorum.

2- Çevrimiçi Varlığınızı Geliştirin

Hukuk Ofislerinde Yeni Müvekkil Bulmak İçin Beş Strateji - Çevrimiçi Varlığınızı Geliştirin
Hukuk Ofislerinde Yeni Müvekkil Bulmak İçin Beş Strateji – Çevrimiçi Varlığınızı Geliştirin

Sosyal medya ve çevrimiçi tarayıcılar, potansiyel müvekkillerin avukatlarını bulmaya çalıştıkları harika yerlerdir.

Bir web sitesi ile başlayın. Bu başlangıç potansiyel müvekkillerinize, bir web sitesine sahip olduktan sonra önceki davalarınız bilgisini, hukuk büronuz hakkında bilgi almasını ve en önemlisi ziyaretçilerinize nasıl yardım edebileceğinizi bilmelerine izin verir.

Yeni müvekkiller bulmak için bir web sitesi kurarken göz önünde bulundurmanız gereken önemli, hususlardan biri, etki alanı adınızdır. Hukuk firmanızın çevrim içi kimliği için seçtiğiniz alan adı göze çarpmalı ve uzmanlık alanınızı kısaca vurgulamalıdır. Yayına girmeden önce hukuk firmanız için doğru alan adını seçtiğinizden emin olmanızı tavsiye ederim.

3- Profesyonellerden Yardım Alın

Hukuk Ofislerinde Yeni Müvekkil Bulmak İçin Beş Strateji - Profesyonellerden Yardım Alın
Hukuk Ofislerinde Yeni Müvekkil Bulmak İçin Beş Strateji – Profesyonellerden Yardım Alın

Hukuk firmalarının yeni müvekkiller edinmesinin bir diğer yolu, uzman bir yasal pazarlama ajansı kiralamaktır.

Birçok hukuk firması, pazarlama faaliyetlerini her yerde, tutarlı bir vizyonu ve mesajı olmadan, amatörce farklı yönlere doğru ilerleyerek geçirirler.

Oysa ki yasal pazarlama hizmetlerini kullanarak, ölçülebilir hedeflerin desteklediği mükemmel pazarlama stratejisinden yararlanabilirsiniz. Yardım aldığınız ajans firmanızın içinde ve dışında neler olup bittiğini yansıtan bir pazarlama stratejisi geliştirmek için sizinle birlikte çalışacaklardır.

Bir hukuk firması pazarlama ajansının yardımcı olabileceği diğer alanlar:

  • Marka görünürlüğü,
  • Çevrim içi varlık oluşturma,
  • Web sitesi tasarımı,
  • İçerik pazarlaması.

4- Sosyal Medya

Hukuk Ofislerinde Yeni Müvekkil Bulmak İçin Beş Strateji - Sosyal Medya
Hukuk Ofislerinde Yeni Müvekkil Bulmak İçin Beş Strateji – Sosyal Medya

Hukuk firmanızın web sitesine yönelik bir blogla Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn gibi yerlerde içerik paylaşmaya başlayabilirsiniz. Bu platformlarda paylaşmak, yasal hizmetlerinize ihtiyaç duyanlarla doğrudan bağlantı kurmanızı sağlar. Sosyal medyada yayınladığınız yazılarda ne kadar çok kişiye yardımcı olursanız yasal sorularına cevap arayan kişiler de aynı oranda sizinle iletişim kurmak isteyecektir.

Sık sık sosyal medyada uzmanlığınızla ilgili kısa da olsa bilgi paylaşmak ve yayınlamak, çevrimiçi ortamda ön plana çıkmanızda önemli rol oynayacaktır. Bu, fazladan bir çalışma gibi gözüksede, gönderilerinizle organik olarak yeni müvekkiller kazanabileceğinizi unutmayın.

5- Organize Olun

Hukuk Ofislerinde Yeni Müvekkil Bulmak İçin Beş Strateji - Organize Olun
Hukuk Ofislerinde Yeni Müvekkil Bulmak İçin Beş Strateji – Organize Olun

Bir hukuk ofisinin sağlıklı olarak yürütülmesi titiz bir organizasyon gerektirir, çünkü bir kaçırılan son başvuru tarihi reddedilen bir davaya, kayıtlı olunan baro şikayetine veya yasal bir yanlış uygulama iddiasına yol açabilir ve bu sorun sosyal ağlara da eklenerek olumsuzluk silsilesi yaratabilir. Bu sorunla baş edebilmek için bir Hukuk Otomasyon yazılımına yatırım yapmayı deneyin; KolayOfis Hukuk Otomasyon Sisteminde müvekkillerinizin duruşma tarih yer ve saatlerini, ara karar bilgilerini, müvekkillinizle ilgili iş planlarını hızlı ve kolay bir şekilde sisteme girebilir ,Programa ait Elektronik Ajanda (İş Planları, duruşma takvimleri ve benzeri alanları raporlayarak yönetebileceğiniz) ile hukuk ofisinizde hiçbir tarihin aksamamasını sağlayabilirsiniz.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir