e-SMM Hakkında Sıkça Sorulan Sorular - 1

e-SMM Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

e-SMM Nedir?

Serbest Meslek Erbabı kişilerin, yapmış oldukları ticari faaliyetleri karşılığında almış oldukları ücretler için Serbest Meslek Makbuzu kesmeleri gerekmektedir. Daha önceleri manuel ve basılı olarak keserek hizmet verdikleri kişi ya da kuruma kesilen makbuzların, dijital ortamda kesilerek saklanmasına olanak sağlayan sisteme e-SMM (Elektronik Serbest Makbuzu) denilir.

e-SMM Geçişi Zorunlu mudur ?

e-SMM geçişi daha önce gelir idaresi başkanlığı tarafından, yıllık kazancı 50.000,00-TL (Elli Bin Türk Lirası) üzerinde olan serbest meslek erbabının geçişi için birkaç kez tarih verilmiştir. Bu verilen tarihler uzatılmış en son 01 Temmuz 2019 tarihi bildirilmiştir. Ancak günümüz itibarıyla bu tarih için de bir zorunluluk henüz Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından kesinleşmemiştir.

e-SMM Nasıl Çalışır?

Serbest Meslek Erbabı kişilerin yapmış/vermiş oldukları hizmet ile ilgili kazandıkları ücret ile ilgili bir sistem yardımı ile dijital ortamda serbest meslek makbuzunu oluştururlar. Ancak bu makbuzun basılı çıktısı alınmadan, sistem üzerinden hizmet verilen kişi ya da kurumun mail adresi ile Gelir İdaresi Başkanlığına dijital olarak teslimi yapılır. Bu makbuzun çıktısını alarak, elden, posta ya da kargo kullanılarak klasik yöntemlerle teslim edilmesine gerek yoktur.

e-SMM Hakkında Sıkça Sorulan Sorular -3
e-SMM Hakkında Sıkça Sorulan Sorular -3

e-SMM Nasıl Saklanacak?

Kesmiş olduğunuz e-SMM’ leriniz sistem içerisinde on sene boyunca muhafaza edilmektedir. Dilediğiniz ya da talep olması durumunda, makbuzu kesmiş olduğunuz tarihten on sene sonrasına kadar, sistem içerisinden kesmiş olduğunuz e-SMM’ lerinizin çıktısını alabilirsiniz.

Kesilen e-SMM’ leri Muhasebeme Nasıl Göndereceğim?

Belirli bir dönem içerisinde kesmiş olduğunuz e-SMM lerinizi, sistem içerisinden alacağınız bir rapor ile muhasebecinize göndereceksiniz. Bu raporla birlikte e-SMM çıktılarınızı koymanıza gerek yoktur. Muhasebeciniz kesmiş olduğunuz e-SMM’ nin tarih, makbuz numarası ve bedel gibi unsurlarını bu tablo üzerinden görüp bildirimini yapacaktır.

Kesilen Bir e-SMM İptal Edilebilir mi?

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafında direk olarak yapılan ya da yapılması gereken bir iptal işlemi yoktur. Ancak iptal sistemi şu şekilde çalışır; dönem içerisinde kesmiş olduğunuz makbuzun iptal işlemini sistem içerisinden yapabilirsiniz. e-SMM makbuzlarınız muhasebeciniz tarafından beyan esasına dayandığı için, muhasebeciniz tarafından beyan edilmeyen e-SMM makbuzunuz kesilmemiş sayılır. Dolayısıyla sistem içerisinden iptal ettiğiniz e-SMM, muhasebeciniz tarafından beyan edilmeyeceğinden, kesilmemiş olacaktır.

e-SMM ile Birlikte Klasik Sistem Makbuz Kesebilir miyim?

e-SMM Hakkında Sıkça Sorulan Sorular - 2
e-SMM Hakkında Sıkça Sorulan Sorular – 2

Belgelerinizin teslimi ile birlikte sisteme e-SMM mükellefiyetiniz kayıt altına alınır ve sistem Elektronik İmza Kartınızın bulunduğu bilgisayara bir seferliğe mahsus kurularak kullanıma açılır. Bu andan itibaren Klasik Sistem Serbest Meslek Makbuzunuzu kullanamazsınız. Yalnızca e-SMM oluşturabilirsiniz.

e-SMM ile ne Kazanacağım?

Şimdiye kadar kullanılan Klasik Yöntem’ de SMM makbuzlarınızı bir matbaa da bastırmanız gerekmektedir. Daha sonra bu makbuzları yazdırmak için bir yazıcı ve kartuş, toner maliyeti en son olarak da kesilen makbuzlarınızı ilgiliye göndermek için posta/kargo maliyeti gibi bedeller ödemeniz gerekmektedir. Kabaca bir hesap yaparsak tek bir makbuzun kesilerek ilgiliye göndermek için bugün itibarıyla yaklaşık 10,00-TL lik bir maliyeti olacaktır. Bir tek e-SMM’ nin ise hazırlanarak ilgiliye gönderilmesinin maliyeti 1,00-TL (Bir Türk Lirası) civarındadır.

e-SMM Geçişiyle Kazancınızın Ne Olacağı Konusunda Daha Detaylı Bilgi İçin

e-SMM ile İlgili Aklınıza Takılan Sorular İçin

KolayOfis e-SMM Makbuz Entegrasyonu Hakkında Bilgi Almak İçin

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir