Bir Avukat Hukuk Bürosundan Nasıl Ayrılmalıdır?
Bir Avukat Hukuk Bürosundan Nasıl Ayrılmalıdır?
Alışkanlıklarımızdan çıkamamak ve konfor alanından vazgeçmemek veya değişimden korkmak; çalışanların iş değiştirmede tereddüt etme sebepleri arasında yer almakta.
Ama bazen bıçak kemiğe dayanır ve ayrılık kaçınılmazdır.
Aynı durum hukuk sektörü içinde geçerlidir. Bir avukatın ortalama görev süresinin 5,4 yıl olduğunu düşünürsek kariyeri boyunca sekiz farklı hukuk firmasında çalışabilir.
Peki Avukatlar neden hukuk bürolarından ayrılır?
Öncelikle avukatlığın yüksek rekabet ve sonuç odaklılığın geçerli olduğu çok stresli bir meslek olduğu kabul edilmelidir.
Bazen bu kadar baskıya dayanamayabilir ve tükenmişlik yaşanabilir.
Bunun dışında;
-Şehir, ülke değiştirme
-Kendi hukuk bürosunu açma
-Yüksek lisans veya doktora derecesi için bir süre ara verme
-Veya kariyerine akademisyen veya başka bir uzmanlık dalında devam etme bir avukatın mevcut bürosundan ayrılma sebebi olabilir.
Ancak her ne kadar genellemeler doğru olmasa da her ayrılık acılı ve sancılı bir süreci beraberinde getirir.
Peki bu süreci sorunsuz atlatmak için nasıl bir yol izlenmelidir.
İş Etiğinden Vazgeçmeden Hukuk Bürosundan Ayrılmalısınız
Mevcut hukuk büronuzda çalışırken müvekkil davalarından, firma hakkındaki ticari bilgilerden ve ortak işlerden haberdarsınızdır.
Ayrılmadan önce sözleşmenizde yer alan kural ve yükümlülüklerden emin olun ve maddelerde yer almasa bile etik değerlerden vazgeçmeyin.
Ayrıca kendinize ait kişisel şifre, not ve dosyalarınızda bilgisayarınızda kayıtlı bırakmadığınızdan emin olmalısınız.
Belirli Bir Plan Doğrultusunda Hareket Edin
Yönetici avukatınızla anlaşamıyorsunuz veya stres dolu bir iş ortamınız var her şeyi bir anda bırakıp gitmek istiyorsunuz.
Ne yazık ki iş ortamı duygusal kararlara çok elverişli değildir. Ve anlık olarak her şeyi bırakıp gitmek büyük pişmanlıklara yol açabilir.
Bu noktada yapmanız gereken Özgeçmişinizi güncellemek ve kendinizi eğitimlerle beslemek olacaktır. Ayrıca bu süreci tasarlarken doğru bir bütçe hazırlamanız kötü sürprizlerden sizi koruyacaktır.
Ayrılacağınızı Haber Verin
Öncelikle iş Sözleşmesinde istifa etmeden kaç gün önce bildirimde bulunmanız gerektiğini belirten bir madde varsa buna dikkat etmelisiniz.
Standart bildirim süresi iki haftadır ancak siz daha uzun bir süre öncesinden haber verirseniz, İşleri yoluna koymaları veya koymanız daha kolay olacaktır.
Bildirim sonrasında vereceğiniz istifa mektubunun içeriği;
-Ayrılma nedenini açıkça bildirmeli
-Bildirim süresini özetlemeli
-Büyüme ve öğrenme fırsatı için şirkete ve yöneticinize/ekibinize teşekkür edin
-Olumlu bir son cümlesi yazabilirsiniz.
Ayrıca mevcut müvekkillerinize de bu konuyla ilgili bilgi vermek şeffaf tutumunuzu ön plana çıkararak güvenilirliğinizi arttıracaktır.
Olumsuz Tepkilere Hazırlıklı Olun
Eğer daha önce istifa eden avukatlara karşı olumsuz dönüşler geldiyse; İstifa bildirimini yapmadan önce hem mental hem de iş anlamında hazır durumda bulunun. Ve çıkış ve geçiş hazırlıklarınızı tamamladığınızdan emin olun.
Çünkü ne kadar iyi niyetli olursanız olun firma politikalarına bağlı olarak hemen ayrılmanızı da isteyebilmeleri seçenek dahilindedir.
Son Çıkış Hazırlıkları
İstifa sonrasında gelen süreçleri tamamladınız ve ufak tefek kalan işleri atlamak istemiyorsunuz. Bunlar neler olabilir?
-Üstünüzdeki iş planlarını tamamlayıp tamamlayamadıklarınızı delege edebilirsiniz.
-Ödenmemiş giderlerinizi veya geri ödemelerinizi sıfırlamalısınız.
-Adınızı firmanızın web sitesinden veya benzeri listelerden çıkartın ve Linkedln hesabınızda güncelleme yapın.
-Büronuzdaki meslektaşlarınız ve ekip arkadaşlarınızla vedalaşın.
Her ayrılık kötü olmak zorunda değil. Pablo Alboran’ın dediği gibi “Sona gelmek, bitti demek değildir. Çoğu zaman bir şeyin sonunun yeni bir şeyin başlangıcı olup olmadığını merak ederim. Bu da beni yeniden başlamaya iten güçtür.”
Yeni Mezun Avukatlar İçin Büro Açma Tavsiyeleri konulu blog yazımız için tıklayınız.
Bir Avukat Hukuk Bürosundan Nasıl Ayrılmalıdır?
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!