Firmaların Tüketiciye Ulaşma Yollarına Farklı Bir Bakış, Mobil Uygulamalar -1

Firmaların Tüketiciye Ulaşma Yollarına Farklı Bir Bakış, Mobil Uygulamalar

Ocak 2018 tarihinde *APP Annie, açıkladığı rapora göre standart bir akıllı telefon kullanıcısının telefonunda 80’den fazla uygulamanın olduğunu ve bunların %50 ‘sini aktif olarak kullandığını belirlemiştir.

Firmalar günümüzde, odak noktasında tüketicinin yer aldığı pazarlama faaliyetlerinin hakim olduğu bir anlayışa sahiptir. Teknolojik gelişmeler ve mobil uygulamaların yaygınlığı büyük veya küçük her firmanın pazarlama faaliyetlerini bu alana doğru kaymasına neden olmuştur.

Firmalar neden mobil uygulamaları tercih etmelidir?

1-Potansiyel Müşterilere Ulaşmak

Firmaların Tüketiciye Ulaşma Yollarına Farklı Bir Bakış, Mobil Uygulamalar -2

Firmalar Mobil Uygulamalarla sadece var olan müşterilere ulaşmaz. Uygulamayı yakınınızdaki insanları etkinleştirmek için ayarladığınız taktirde potansiyel müşterilerle ulaşabilir bağlantılarınızı arttırarak satış rakamlarınızı büyütebilirsiniz.

2-Müşterilerin Sürekli Markanıza Ulaşabilmesi

Firmaların Tüketiciye Ulaşma Yollarına Farklı Bir Bakış, Mobil Uygulamalar -3

Firmaların Tüketiciye Ulaşma Yollarına Farklı Bir Bakış, Mobil Uygulamalar -3

Mobil kullanıcılar zamanlarının %86’sını mobil uygulamalar üzerinde harcamakta ve her 6,5 dakikada bir mobil cihazlarını kontrol etmektedirler. Bu bilgiler dahilinde firmanızın sürekli ulaşılmasını ve bir parmak hareketi kadar yakında olmasını istiyorsanız Mobil Uygulamalar tercih etmeniz gerekmektedir.

3-Marka Bilinirliğini Arttırma

Firmaların Tüketiciye Ulaşma Yollarına Farklı Bir Bakış, Mobil Uygulamalar -4

Mobil cihaz kullanıcısı etkin olarak Mobil uygulamayı kullanmasa bile Mobil uygulamanızda ki simgeler kullanıcının bilinçaltında marka algısını etkiler. Bu durum zamanla markayla ilgili başka bir görsel gördüğünde pekişir ve kullanıcıda marka bilinirliğini arttırarak satın alma eğiliminde ivme kazandırır.

4-Kaliteli Müşteri Hizmeti

Firmaların Tüketiciye Ulaşma Yollarına Farklı Bir Bakış, Mobil Uygulamalar -5

Mağazanıza gelen müşteriye anlık bir sorundan ya da yoğunluktan ya da öngörülemeyen bir problemden dolayı kötü ve yavaş bir hizmet deneyimi vermeniz mümkünken, Mobil Uygulamayla her zaman hızlı ve kaliteli hizmetinizi devam ettirebilirsiniz. Ayrıca bu durum kalitede standart yakalamanız anlamına gelmektedir.

5-Müşteriyi Yönlendirme

Firmaların Tüketiciye Ulaşma Yollarına Farklı Bir Bakış, Mobil Uygulamalar -6

Firmaların Tüketiciye Ulaşma Yollarına Farklı Bir Bakış, Mobil Uygulamalar -6

Mobil Uygulamanızda yer alana kampanyalarınız hakkında anlık bilgi alan müşterilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilirsiniz. Ayrıca yeni ürünleriniz hakkında yine anlık bilgi vererek satın alma motivasyonlarını olumlu yönde değiştirebilirsiniz.

Sonuç olarak; 2018 yılında 5 milyarın üzerinde akıllı telefon kullanıcısı mevcuttur. Bu mobil cihazlar hayatımızın vazgeçilmez alışkanlıkları arasında yerini almış olmasıyla Büyük ve küçük firmalar da pazarlarını arttırmak, marka değerlerini yükseltmek gibi amaçlarla Mobil Uygulama dünyasına dahil olmaya başlamışlardır. Bunun bir sonucu olarak şirketler için yeni bir pazarlama stratejisi olan mobil uygulamalara olan ilgi de artmaya başlamıştır. Mobil uygulamalar Firmaların son kullanıcılara ulaşılmasında en büyük kanal olarak yoluna hızla devam etmektedir.

*APP Annie

San Francisco, California merkezli bir uygulama pazar verileri ve analiz şirketidir. Uygulama pazarlaması için karar vermeyi desteklemek amacıyla indirme, gelir, derecelendirme, kullanım (MAU / DAU), arama terimleri vb. Hakkında tüketici ve rekabetçi bilgiler üretir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir