Hukuk Büroları için Logo Tasarlamanın Püf Noktaları - 3

Hukuk Bürosu Logo Tasarımı

Logo kurumsal kimliğinizin bizzat bedenidir. Başka bir ifadeyle logo bir şirketin yüzü olarak tanımlanabilir. Potansiyel bir müşterinin hukuk büronuz için hakkında fark edeceği belki de ilk şey logonuz olacaktır. Logonuz bir imgeden çok daha fazlasıdır. Potansiyel müvekkilleriniz için bir tanınma noktası ve hukuk büronuzun markalaşması için önemli bir temeldir. Çoğu zaman kişilerin saniyeler içinde bir şirket hakkında fikir oluşturdukları söylenir. İyi tasarlanmış bir logo, potansiyel müvekkillerinize, hukuk büronuzun profesyonel, güvenilir ve kaliteli hizmet sunduğunu iletmenin kolay bir yoludur. Bu nedenleri göz önüne aldığınızda avukatlar için logo tasarımında seçici ve dikkatli olmalıdır.

Bu yazımızda Hukuk Bürosu Logo Tasarımı için başarılı bir logo tasarımında dikkat etmemiz gereken maddeleri sıraladık.

1 – Renk Seçiminde Dikkatli Olunmalıdır.

Hukuk Büroları için Logo Tasarlamanın Püf Noktaları - 3
Hukuk Büroları için Logo Tasarlamanın Püf Noktaları – 3

Sarı renk eğlence, mutluluk ve enerji duygularını harekete geçirirken, mavi renk hastane, laboratuvar gibi firma sitelerinde, su, hava temizleyici satışı ve üretimi ile uğraşan firmalar için önerilen soğuk renklerdendir. Yapılan çalışmalarda doğru rengin kişilerin ilgisini %40 oranında arttırdığını ve daha fazla potansiyel müşteri oluşturduğunu göstermiştir.

Yukarıda yer alan referanstan yola çıkarsak, Hukuk büroları logosu için semboller oluşturulmadan önce teşvik edilmesi gereken temalar analiz edilmelidir.

Akılda tutulması gereken en önemli şey, renklerin birbirini tamamlaması, uyumu ve hedeflediğiniz kullanıcıların dikkatini çekmesidir. Logoda en fazla üç renk kullanılmalıdır. Algıda seçicilik göz önüne alındığında dört renk ve fazlası yazı karakterlerini bozmakta ve akılda kalıcılığın azalmasına neden olmaktadır.

Daha fazla detay için Avukatlık Bürosu Renk Seçimi yazısını inceleyebilirsiniz.

2 – Logo Potansiyel Müvekkil Kitlesi İçin Yapılmalıdır.

Hukuk Büroları için Logo Tasarlamanın Püf Noktaları - 2
Hukuk Büroları için Logo Tasarlamanın Püf Noktaları – 2

Logoyu oluşturturken en önemli etkenlerden biri de akılda kalıcı olmasıdır. Ama bunu yaparken de hedef kitlenizi çok iyi belirlemelisiniz. Örneğin Apple logosunu oluştururken hedef kitlesini belirlemiş profesyonel ve basit bir logoyla çalışan hedef kitleye hitap etmek istemiştir. Yani Apple logosunu oluştururken okul çocuklarını da hedef kitleye ekleyelim diye düşünmemiştir.

Hukuk Büronuz için hedef kitleyi belirledikten sonra, izlemeniz gereken logo türünü ve potansiyel müvekkillerinizi çekmek için kullanabileceğiniz renk veya yazı tiplerini bulmak olacaktır.

3 – Orijinal ve Basit

Hukuk Büroları için Logo Tasarlamanın Püf Noktaları - 1
Hukuk Bürosu Logo Tasarımı – 1

Diğer şirketlerin logolarından örnek almak ve kendinizinkini yapmaya çalışmak asla harika bir fikir değildir. Logonuz için benzersiz bir şekil oluşturmalı ve özgünlüğün insanlar tarafından daha çok takdir edildiğini aklınızdan çıkarmamalısınız. Yine Apple örneğine gelirsek; Eğer Apple logosu bir elma değil de birkaç elmadan oluşsaydı, hedef kitlesi bu gösterişli içerikten etkilenecek miydi? Kesinlikle hayır.

Bazı şirketlerin basit ve akılda kalıcı olmak adına logolarında adlarını kullanmadıklarını görmekteyiz. Ayrıca logonuza harflerden oluşan bir tasarım oluşturmalı ve sadece gerekli unsurları koymalısınız.

Son olarak; Bir logo şirketin amacını belirler ve marka değerlerinizi bildirir. Red Website Design’ın bir bloğuna göre, küçük işletmelerin yaklaşık %67’si bir logo için yaklaşık 500 $ ödemeye hazır ve %18 kadarı 1000 $ ‘a kadar ödeme yapacak. Bunun nedeni, iş analistlerinin%60,8’inin görsellerin başarılı pazarlamanın ayrılmaz bir parçası olduğunu iddia etmeleridir.

Kaynak 1

Kaynak 2

Kaynak 3

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir