Hukuk Bürosu Web Sitenizde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Hukuk bürosuna ait bir web sitesi internet kullanıcıları ile etkileşime girmez ve yeterince tıklama almazsa harika bir tasarıma sahip olsa da bir kartvizit kadar işe yaramaz. Web sitenizin internet kitleniz üzerinde olumlu bir etki yaratması için aşağıdaki özelliklere sahip olduğundan emin olmalısınız. Bunun için gerekiyorsa profesyonel destek almalısınız.
1-Kolay Tarama için İçeriğinizi Biçimlendirme
İnsanların %79’u aslında web sitesinde yer alan içerik metinlerini hiç okumuyor. Bunun yerine aynı bir tarayıcı gibi sadece web sitenizde aradıkları kelimeleri tararlar. Bu yüzden ziyaretçilerin sitenizi taramasını mümkün olduğunca kolaylaştırmak için içeriğinizi gözden geçirmelisiniz. Aşağıda yer alan özelliklere dikkat ederek en değerli olduğuna inandığınız bilgilerin yer aldığından emin olmalısınız.
- İlgi çekici başlıklar ve alt başlıklar kullanma
- Madde işaretli listeler kullanma
- Anahtar kelimeleri veya kelime öbeklerini vurgulama (ör. Kalın, farklı renkli metinler)
- Özlü sözler kullanma
- Metin içeriklerinin anlaşılabilir olması için grafikler kullanma
- Görüntü, infografik ve video kullanarak içeriği çeşitlendirme
2-Ters Piramit Yazma Tekniğini Kullanın
Bu teknikte içeriğe yönelik bilgilerin, hedef kitlenin ilgisine göre, en önemliden daha az önemliye doğru sıralanmasına dikkat edilir. Ters Piramit Yazma Tekniği 1800’lü yıllarda gazetecilerin telgrafla haber göndermek için geliştirdikleri bir tekniktir.
Bir internet araştırmasına göre, kullanıcılar web sayfalarının içeriklerini okumadan önce bir özet ya da sonucu okumayı tercih ediyorlar. Bu yüzden vurgulamak istediğiniz asıl konuya giriş sayfanızın başında yer verin. Hukuk bürosu web sitenizi ziyaret kullanıcıları daha fazla okumaya (taramaya) teşvik eden destekleyici bilgiler oluşturun.
3-Arama Motorlarına Değil Hedef Kitlenize Yazın
İçeriğinizi arama motorları için optimize etmek önemlidir, ancak sitenizi nasıl optimize ettiğiniz konusunda doğru seçimler yapmanız gerekir. Google artık aşırı optimize edilmiş anahtar kelimelerin tekrar tekrar kullanılmasını ödüllendirmiyor. İnsanlar da tekrar eden anahtar kelimeleri okumayı sevmiyor.
Ancak hedef kitlenize odaklanırsanız, başarılı olabilirsiniz. Metin içeriklerinizi oluştururken arama motorlarına değil, potansiyel müşterilerinize yazın. Web sitenizde yer alan her sayfayı tek bir konu etrafında düzenleyin. Bu konu hakkında en doğru bilgiyi en kısa şekilde yazarsanız, anahtar kelimeler doğal olarak akar ve arama motorları bunu algılar.
4-Mobil Kitlenizi Göz Önünde Bulundurun
Mobil internet kullanıcıları artık tüm online trafiğin % 60’ını oluşturuyor. Bu durum içeriğinizi oluştururken mobil kullanıcıların gereksinimlerini karşılamanın önemli olduğunu gösterir. İki şeyi aklınızda bulundurun:
- Mobil kullanıcılar sabırsızdır. Aradıkları bilgiyi hızla bulmak isterler. Sitenize giriş yaptıktan hemen sonra doğru kaynağı bulduklarını bildirin. Dikkatlerini çeken ilgi çekici başlıklar yazın. Kısa, özlü cümleler ve paragraflarla bu başlıkları takip edin. Açık pazarlama ifadeleri kullanmayın.
- Mobil ekranlar küçüktür. Masaüstü monitörlere kıyasla mobil ekranlarda daha az yer var. Web sitenizi mobil görüntüleyenlerin gereksiz metinleri okumak zorunda kalmadan istediklerini bulmalarına yardımcı olun. En önemli mesajınızın ne olduğunu belirleyin ve önce bu bilgilere yer verdiğinizden emin olun.
5-Potansiyel Müşterilerinizin Sorularına Cevap Verin
Web sitenizin içeriğini oluştururken potansiyel müşterilerinizin endişelerini ortadan kaldırın. En acil sorularının yanıtlarına yer verirseniz, web sitenizin ziyaretçileri müşterileriniz haline dönüşecektir.
6-Bir Sonraki Adımın Ne Olduğunu Söyleyin
Hukuk firmanızın web sitesinde dikkat etmeniz gereken özelliklerden bir diğeri de okuyucuya bir sonraki adımının ne olduğunu doğru anlatabilmenizdir. Web sitenize geldiklerinde ne yapmalarını istediğinizi açıkça belirtin ve ardından bunu yapmalarını kolaylaştırın.
Yukarıdaki özellikler tüm web siteleri için geçerli olmakla birlikte, özellikle kendi web sitesi içeriğini oluşturmak isteyen avukatlara yönelik iki önerimiz daha var.
7-Hukuk Dilini Kullanmayı Bırakın
Web siteniz potansiyel müşterileri çekmek için tasarlanmış bir pazarlama aracıdır. Hukuk diliyle konuştuğunuz gibi yazarsanız içeriğiniz başarılı olmaz. Hukuk dili yerine pazarlama yazımına odaklanarak iyi bir arkadaşınızla konuşur gibi içeriğinizi oluşturmak daha iyi olacaktır. Bu, içeriğinizi daha etkileşimli ve ilgi çekici hale getirecektir. İçeriğinizi hukuk jargonundan uzak tutmanız daha anlaşılabilir olmak için çok önemlidir.
8-Etik Yükümlülüklerinizi Hatırlayın.
Yukarıda belirtildiği gibi, web siteniz bir pazarlama aracıdır. Bu nedenle, reklamcılıkta etik ile ilgili kurallara uyulmalıdır. Temsil veya sonuçlar hakkında söz vermeyin. Son olarak hiçbir şekilde yanıltıcı olmayın ve dürüstçe yazın. Web sitenizin içeriğini yazarken bu özellikleri dikkat edin. Kitlenizle etkileşime giren ve potansiyel müşterilerinizi harekete geçiren iyi bir web sitesi oluşturun. Her şeyden önce, bu özelliklerin her birini barındıran tek bir ana temayı kullanmayı unutmayın. Web sitenizin ziyaretçileri için mümkün olduğunca net bir şekilde yazın. Siteniz bu şekilde yeni müşteriler kazanmanıza yardımcı olacaktır
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!