Avukatlar için Spor Önerileri      

Yoğun ve stresli çalışma şekilleri, gün içerisinde yanlış oturma şeklinden başlayarak yanlış beslenme şekline kadar uzanan “yaşam standartlarının kalitesini” aşağıya çeken avukatlar için günlük süreçlerinde uygulayabilecekleri önerileri araştırdık ve bu önerilerimize geçmeden önce mutlaka ofiste geçirilen günlerde, masa başında çalışılan zamanlarda hem fiziksel sağlık, hem de ruhsal sağlığımızı korumak, bütünsel bir refah seviyesinde olmak için “ekmek” yemekten ve “doymak” için yemekten kaçınılmalıdır.

1

Hareketsiz kalınarak sadece zihnin çalıştırıldığı zamanlarda yavaşlayan organımız “sindirim sistemidir.”  Azda olsa yiyecek ve içeceklerin emilebilmesi için “hareket” etmek şarttır. Peki uzun saatler masa başında çalışacak ve hatta dilekçe hazırlayacaksanız; yerinizden kalkmadan zaman kaybetmeden masanın altında bacaklarınızı karnınıza çekerek bu hareketi 10 kez tekrarlı setler halinde yapılarak zaman kaybetmede sindirim sisteminin harekete geçmesi sağlanabilir.  Ve mutlaka 60 dakikada bir en azından masadan kalkıp su içmek için bile hareket etmek faydalı olacaktır.

masa-basinda-calisanlar-icin-ofis-egzersizleri

Öncelikle spor önerilerinde bulunurken “çok yoğunum” diyen avukatlara yönelik ofis içerisinde ve ofise geliş ve gidişler noktasında yapılabilecek sportif faaliyetlerden bahsedebiliriz: örneğin, ofisinize eğer mümkünse bisiklet kullanarak gidip gelebilirsiniz. Bu noktada ofis ve ev mesafesi, bisiklet kullanımına elverişli olmak önemli bir konudur. Hem zamandan tasarruf hem eğlenceli bir aktivite hem de oldukça iyi bir spor aktivitesi. Aracınızı ofisinizin otoparkında bulundurarak ve ofisinizde takım elbiselerinizi bulundurarak hem eğlenip, hem zaman kazanıp hem de spor yapabilirsiniz.

park_and_pedal_folding_bike_program2

Masanızın başında ayakta 10-15 dakika ayırarak yapabileceğiniz esneme hareketleri sayesinde hem spor yapmış olursunuz hem de stres ve gerginlikten dolayı gerilen kaslarınızı hareket ettirmiş olursunuz.

Ofise alınabilecek bazı ufak spor ekipmanları hem biraz işlerden başınızı kaldırmanızı hem de hareket etmenizi sağlayabilir. Boks torbası, dumbell, yürüyüş bandı, step tahtası gibi ekipmanlarla yapacağınız kısa süreli sportif faaliyetler hem gününüzün daha iyi ve zinde geçmesini sağlayacak hem de zamanınızı almadan ofiste bile yapabileceksiniz. Ofiste yapılacak bu tarz egzersizler, iştah seviyesinin düzenlenmesini, çalışırken daha az sıkılmanızı, dikkat seviyenizin artmasını, endişe ve kaygı gibi hislerin azalmasını sağlar.

237941905_1

Ofiste herhangi bir materyale ihtiyaç duymadan yapabileceğiniz sportif hareketler:

  • El bileklerinizi içe ve dışa olmak üzere 8 kez çevirin.
  • Omuzlarınıza önden arkaya doğru hareket ettirin. Aynı hareketi arkadan öne doğru da yapın.
  • Ayakta dururken ellerinizi arkada birleştirmek için durun bu pozisyonda 10’a kadar sayıp bekleyin
  • Omuzlarınızı olabilecek maksimum düzeyde öne itin ve sonra olabilecek maksimum düzeyde arkaya itin
  • Sandalyede dik oturun, önce sağ, sonra sol dizinizi yukarı kaldırın.
  • Sandalyenin arkasına geçin ve tutunun. Sağ dizinizi olabildiğince yukarı kaldırın. Başlangıç pozisyonuna dönün, sonra sağ bacağı tamamen geriye itin. Bunu 8 kere yapın.
  • Oturur pozisyonda iken, yavaşça sandalyenin arkasına yaslanın. Kollarınızı iyice yukarı ve geriye doğru uzatın ve gerinin
  • Ofisinizde bitkiler olsun ve günlük bakımlarını asistanınıza bırakmayın. Bu keyifli hareket etme süresini kaçırmayın.

52928_headline

Eğer ofis dışında spora zaman ayırmak isteniyorsa alternatifler daha da artıyor. En basit ve maliyetsiz yöntem eğer denize kıyısı olan bir lokasyonda yaşanıyorsa deniz kenarında yürüyüş hem negatif enerji ve stresin atılmasında yardımcı olacak hem de temiz hava, oksijen ile birlikte yapılan spor sayesinde oldukça pozitif bir sonuç verecektir.

Son dönemlerde en çok tercih edilen sportif aktivitelerden birisi olan “crossfit” genel bir güç ve kondisyon programı olarak tanımlanan bu sporda topluluk halinde ve farklı antreman sürelerinde gerçekleştirilmektedir.

150827_crossfit-bath_hr_122-min

En çok tercih edilen ve tüm vücudu çalıştıran diğer bir spor dalı “yüzme” haftada 3 gün yüzme yapacak şekilde programı ayarlayabiliyorsanız, vücudunuz spora ve harekete alışmaya başlayacak ve tüm kaslarınız çalışacak.

yzme_yzclk_havuzda_yzme_yar_-_su_sporlar_resimleri

Pilates derslerine katılma hem kasları esnetirken hem de tüm gün boyunca yanlış oturma pozisyonundan kaynaklanan sıkıntıların çözülmesi kambur gibi sağlıksal sorunların önüne geçilmesini sağlayacaktır.

pilates

Spor salonlarında yapılan antrenmanlar, dans salonlarında katılabileceğiniz dans aktiviteleri.

Spor ve sosyal çevreyi birleştirmek, hem spor yapmak hem de müvekkilleriniz ile samimi bir görüşme ortamı oluşturmak veya arkadaşlarınızla gündemi değerlendirmek gibi işlerinizi de hareket ederken aradan çıkarmak isterseniz golf ve tenis’i de spor listenize alabilirsiniz.

Bir avukat için spor; vücudun hareket etmesi hem stresinin azalmasını hem de, fiziksel sağlığın iyi olmasını sağlayacaktır.

saglikli-yasam

 

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir