Bana Kartvizitini Göster Sana Kim Olduğunu Söyleyeyim
Adalet Bakanlığı’nın TBMM’ye gönderdiği son raporda, Türkiye’de avukat sayısının 150 bine ulaştığına dikkat çekildi. Bu durum avukatlık mesleğinin son derece rekabetçi bir ortamda geçtiğinin kanıtıdır. Kıyasıya rekabetin yaşandığı bu meslekte, sizin ve firmanızın potansiyel müşterileriniz karşısında öne çıkması çok önemlidir. Firmanızı etkili bir şekilde tanıtacak avukat kartviziti tasarlayarak işe başlamak çok doğru olacaktır. Etkileyici avukat kartvizitleri tasarlamak için 10 ipucu.
1- Profesyonel görünen bir tasarım yapın.
Pazarlama ve tanıtım malzemeleri için profesyonel bir tasarım yapmak, potansiyel müşterilerinizin sizi tercih etmesine sebep olacaktır. Kartvizit tasarımında koyu renkler ve kalın güçlü çizgiler, sizin bir avukat olarak profesyonel becerilere sahip olduğunuz izlenimini verecektir.
2- Modern ve minimalist bir taraftan bakın .
Hem modern hem de minimalist bir görünüm ile kartvizitinizi tasarladığınızda, avukatlık mesleğine daha genç ve zarif bir bakış açısıyla yaklaştığınız anlaşılır. Kartvizitin ön ve arka yüzü birbirini tamamlayan bir tasarıma sahip olmalıdır. Logo ve görsel kullanmadan bile yazı stillerinin modern bir görünümde olması mümkündür.
3- Koyu ve açık renk tonları kullanın.
Her iki tarafı da koyu ve açık renk tonda tasarlanmış kartvizitler genelde tercih sebebidir. Bu tür bir tasarım kullanmayı düşünüyorsanız her iki tarafında birbiriyle eşleşen bir renk temasına sahip olmasına dikkat etmelisiniz. Bu tür bir kartvizit uyumlu bir görünümü teşvik eder ve markanıza güç katar.
4- Geleneksellikten uzaklaşın.
Avukat kartviziti tasarımında klasikleşmiş adalet ölçeği görseline yer vermek zorunda değilsiniz. Her geçen gün daha fazla insan geleneksel olarak tasarlanmış pazarlama malzemelerinden uzaklaşıyor. Potansiyel müşterilerin ilgisini çeken sloganlar ve logolar kullandığınızda etkileyici bir kartvizit ortaya çıkacaktır.
5- Arka planda çekici görsellere yer verin.
Renkli kartvizitler ilk anda herkeste ilgi uyandırır. Ancak desenli ve sade arka planlar kullanmakta yaratıcılığınızı ön plana çıkarır. Markanızı yansıtan çekici bir görsel seçin ve logonuzu kartvizitinizin dilediğiniz yerine yerleştirin.
6- Müşteri portföyünüzü inceleyin.
Avukat kartvizitinizi müvekkil portföyünüze göre tasarlamak iyi bir fikir olabilir. İlk görüşmenizde potansiyel müşterilerinizin üzerinde güzel bir etki bırakacağı kesindir. Örneğin, müvekkilleri ağırlıklı olarak sanatçı olan bir avukat klasik görünümden uzaklaşıp, yaratıcı bir tasarım seçmelidir.
7- Basit bir monogram ile her şeyi ifade edin.
Monogramlar genelde markanızın ya da şirketinizin baş harflerini kullanarak logonuzu meydana getirir. Bu örnekte gri ve siyah tonlarda ki öğeler, basit bir monogram yapısıyla dikdörtgen bir afişe uygulanmış. Kartvizit üzerinde logo ve görsel olmamasına rağmen tasarım oldukça modern ve akılda kalır olmuş.
8- Büyük tipografiler ile tasarımınıza hareket katın.
Kartvizitinize görsel eklemek istemiyor ya da herhangi bir logonuz yoksa büyük boyutlu tipografiler benzersiz bir fikir haline gelebilir. Bu teknik yazı tipi seçiminize vurgu yapar. Bu nedenle marka renginizi ve işletmenizin adını kullanarak bir tasarım yapmak akıllıca olacaktır. Bu fikir size yakın geldiyse yazı tipini basit tutarak gözü boğmayan renkler kullanmanız bizden size tavsiyedir.
9- Büyük boy bir logoya ne dersiniz?
Etkileyici bir avukat kartvizitine sahip olmak için logo tasarımına öncelik vermek isteyebilirsiniz. Logo tasarımınızı ortaya çıkardıktan sonra büyük boyutlu hale getirin ve kartvizitin bir köşesine yerleştirin. Logonun anlaşılabilir olduğundan emin olun. En önemlisi logo renkleri ile kartvizitin ön ve arka yüzlerindeki alanların uyumlu olmasına özen gösterin.
10- Beyaz rengin vazgeçilmezliğini deneyin.
Bu kartvizit şablonunun tasarımı basittir. Asil bir görünüm taşır ve beyaz arka plan tarafsızlığı ifade eder. Yazı tipine önem verin ve bilgilerin kolayca okunduğunu kontrol etmeyi unutmayın.
İşte harika bir örnek daha…
Bu kartvizit bir boşanma avukatına aittir. Kartvizit üzerinde ki iletişim bilgileri ön yüzde iki tarafa da yazılmıştır. Kartvizit ortasından ikiye ayrılabilmesi için özel olarak tasarlanmıştır. Bu tasarım müşterilerinizin tanıdıklarını işletmenize yönlendirmesini istediğinizde hem esprili hem de dikkat çekici olacaktır. Son olarak avukatlara ulaşmanın zor ve korkutucu olduğu düşünülür. Bu nedenle kartvizitinizi öyle tasarlayın ki hem profesyonel hem de ulaşılabilir olduğunuz kolaylıkla anlaşılsın. En iyi avukat kartvizit tasarımını yapmak için ipuçlarını takip edin ve yeni müşterilerinize hoş geldiniz demeyi unutmayın. Lütfen en çok hoşunuza giden ipucunu, yorumlar bölümünden bize bildirin.
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!