Google’a İkinci Antitröst Davası

Google’a İkinci Antitröst Davası

Google Reklamları

Google gelirlerinin yaklaşık %80’i reklam gelirlerdir. Bir araştırma şirketi olan Insider Intelligence’a göre, sadece ABD dijital reklamcılık pazarının %29’u Google’a ait. Google ana ürünleri ile (Arama, Youtube, Google Chrome) global pazarda da önemli paya sahiptir. Nitekim bu ürünlerin rekabetçi alternatifleri çok az. Android cihazların Google ekosistemi ile donatıldığını da göz önünde bulundursak bu durum normal gözüküyor olabilir.
Her ne kadar Google’ın bu derece büyük reklam pazarı olması normal gözüküyor olsa da Google’ın rekabet pazarını manipüle ettiği haber ve iddiaları her geçen gün artmaktadır. Örneğin:
Kısa bir süre önce Google’ın Apple ile yapmış olduğu gizli gelir paylaşımı sözleşmesi ortaya çıktı. Apple her ne kadar kendi arama motoru geliştirmeye çalışsa da proje yavaş ilerlemektedir. Kendi açıklamalarına göre en iyi ihtimalde projenin tamamlanmasına 4 yıl var. Buna karşın Safari tarayıcısında Google’ın varsayılan arama motoru olması için Apple’a her yıl para ödediği ortaya çıktı. Ayrıca iOS işletim sisteminde Google Chrome tarayıcısını kullanıcılarından elde ettiği reklam gelirlerden Apple’a ciddi bir pay ayırıyor.

Antitröst Davası

ADB Adalet Bakanlığı yaklaşık iki buçuk yıl sonra Google’a ikinci antitiröst davası açtı. Bakanlık rekabet piyasasını manipüle suçlamasıyla 140 sayfalık iddianame hazırladı. Şirketin ana vatanı, Kaliforniya dahil, Colorado, Connecticut, New Jersey, New York, Rhode Island, Tennessee ve Virginia eyaletleri davada Adalet Bakanlığı’na destek verdi. Ardında Google hisseleri %1,3 düştü.

Bakanlık Google’ın dijital reklamcılık pazarına hâkim olduğunu kabul etmediğini ve mevcut gücünü kullanarak alternatif yöntemleri çeşitli yollara manipüle ettiğini iddia ediyor. Ayrıca Google reklam teknolojilerini kullanan reklamcıların kazandığı her doların en az 30 sentini Google’a aktarıldığını belirtti.

Karşı Açıklamalar

Konuyla ilişkin bir Google sözcüsü açıklamada yaptı. Açıklamada “Adalet Bakanlığı’nın bugünkü davası, son derece rekabetçi reklam teknolojisi sektöründe kazananları ve kaybedenleri seçmeye çalışıyor. Bu, Teksas Başsavcısı tarafından yürütülen ve çoğu yakın zamanda bir federal mahkeme tarafından reddedilen asılsız bir davayı büyük ölçüde kopyalıyor. Bakanlık, yeniliği yavaşlatacak, reklam ücretlerini artıracak ve binlerce küçük işletme ve yayıncının büyümesini zorlaştıracak kusurlu bir argümanı ikiye katlıyor.” dedi.

Google’a İkinci Antitröst Davası

Epic Games ile Apple’ın Hukuk Mücadelesi – adlı yazımızı okumak için tıklayınız

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir