Hukuk Yazılımı Seçerken Dikkat Etmeniz Gereken 5 Konu
Teknolojik ilerlemeden dolayı, piyasada bulunan hukuk firmaları için sayısal durum ve yönetim faaliyetleri son zamanlarda inanılmaz önem kazanmaya başlamıştır. Rekabet dolu bu piyasada öne çıkmak için hukuk yazılımı seçmek neredeyse bir zorunluluk gibi. İyi bir hukuk yazılımı avukatların davalarını takip etmelerine ve yönetmelerine yardımcı olmalıdır. Birçok hukuk firmasının hukuk takibi yönetim yazılımının neden gerekli olduğunu merak ettikleri bir gerçek. Geleneksel hukuk firmaları yazılım konusunda ” idare ediyoruz “ demeyi tercih etmekte ne yazık ki. Oysa hukuk firması için hukuk yazılımına yatırım yapmanız sadece tavsiye edilmez. Bu size hem para hem de zamandan tasarruf sağlayacaktır.
Öncelikle hukuk yazılımı seçerken nelere dikkat etmemiz gerektiğini yazmadan evvel neden hukuk yazılımı kullanmanız gerektiğiyle ilgili birkaç kısa bilgi verelim.
Hukuk Yazılımı Seçerken Dikkat Etmeniz Gereken 5 Konu
İyileştirilmiş Durum Yönetimi
İyi bir hukuk yazılımı, hukuk firmalarının gerektiğinde kolay erişim sağlamak için belirli bir durumla ilgili tüm bilgileri tek bir merkezi yerde saklamalarını sağlar. Bu, dosyaların ofiste kaybolduğu veya yanlış yerleştirildiği durumlardan kaçındığı için oldukça kullanışlıdır. Ayrıca belirli bir referans noktası sağlar ve bir davanın takip edilmesine yardımcı olur.
Kolayca Yeni Bir Dava Açın
Birçok benzer dava türüyle ilgilenen hukuk büroları için, bir hukuk bürosu yönetim sistemine sahip olmak, yeni davaların açılmasını kolaylaştırır. Artık tekrar yazmanız veya tekrarlı bilgi girmeniz gerekmez. Sadece şablonları takip edersiniz ve yeni bir vaka için gerekli tüm içeriğe sahip olursunuz. Bu özellik, kağıt işlerinde gereken süreyi kısaltmaya yardımcı olur.
İyi bir hukuk yazılımı, avukatların davalarını takip etmelerine ve yönetmelerine yardımcı olur. Hukuk firması için yönetim yazılımına yatırım yapınız. Bu şekilde hem para hem de zamandan tasarruf edersiniz.
Görev Atama Kolaydır
Çoğu hukuk firması için, bazı görevler zaman aşımına uğradığı için iş planları personel atama sürecinde oldukça zor olabilir. Bu nedenle, iş planı olan hukuk yazılımı görevleri atamanın benzersiz bir yolunu kullanır. Yazılım, önceden belirlenmiş bir formata dayalı olarak görev atayabilir ve görev, durum açıldığında çalışanların kontrol listesinde otomatik olarak görünür. Bu, projeleri veya yeni vakaları tartışmak ve görevleri elle atamak için toplantılara harcanan zamandan tasarruf sağlar.
Herhangi Bir Davanın Durumunu Takip Etme
Belli bir dosyayı bulmak ya da bir davanın ilerleyişini kontrol etmek için bir yığın evraktan geçmek zorunda kalmamak, hiçbir şeyden daha sinir bozucu değildir. Bu boşa zaman, başka, daha önemli görevler yapmak için harcanabilir. Hukuk bürosu yönetim yazılımı, belirli bir vakanın ilerlemesini kolaylıkla izleyebilmekte ve bunu yapmak için gereken süreyi kısaltabilmektedir.
Yukarıda yaralan maddeler sadece Hukuk yazılımın gerekliliğiyle ilgili küçük bir kısım şimdi bir hukuk yazılımı alınırken nelere dikkat etmemiz gerektiğiyle ilgili hususlara bakalım.
Mobil Uygulama ile her yerden erişim sağlamalıdır.
Günümüzde avukatlar zamanlarının çoğunu artık hukuk bürolarında değil,adliyede geçirmektedirler.Durum böyleyken satın alınan Hukuk Yazılımının internetin olduğu her yerden mobil olarak kullanılması avukatlar için zaman tasarrufu sağlayacaktır. Avukat mobil uygulamayla İş planı takvimlerine bakabilmeli dava ile ilgili doküman yükleyebilmeli ve dava bilgilerine ulaşabilmelidir.Cep telefonunun hayatımızdaki yerini düşündüğümüzde bir hukuk yazılımında Mobil Uygulama ilk dikkat edilmesi gereken özelliklerden olmalıdır.
Müvekkil Entegrasyonu Olmalıdır.
Hukuk yazılımı seçerken tercih edeceğiniz bir diğer konu yazılımının müvekkil entegrasyonunun olup olmadığıdır. Bu özellikle müvekkile verilecek kullanıcı adı ve parolayla Müvekkiliniz dava duruşma keşif günü gibi işlemlerini takip edebileceği gibi dava dosyasıyla ilgili bilgileri görebilir ve mali raporunu inceleyebilir.Müvekkil bağlılığı önemli olduğu bu piyasada müvekkillerinize iletişiminizi arttırıp onlara daha iyi hizmet sağlayabilirsiniz.
Gelişmiş Muhasebe Özelliği
Hukuk Bürolarında yaşanan en büyük sıkıntılardan biri muhasebesel kısmın sağlıklı tutulamamasıdır.Hem avukatın müvekkili için yapmış olduğu parasal işlemlerin hem de müvekkilin dosyası için yapmış olduğu ödemelerin rahatlıkla sisteme girilebileceği ,aynı zamanda Büro genel giderlerin ve Personel hesaplarının yönetilebileceği muhasebe modülüne sahip bir hukuk yazılımı parasal kayıpları en aza indirecek genel muhasebe tablosunu detaylı olarak inceleyebileceksiniz.
Gelişmiş Takvim Modülü
Hukuk sektörü için büyük önem taşıyan süreli iş takibi için gelişmiş takvim modülü hukuk yazılımın olmazsa olmazıdır.Kalabalık Hukuk Bürolarında her bir avukatın kendi ajandalarını tutarken birbirlerinin iş planını görebilmesi mümkün değildir.
Gelişmiş Takvim Özelliği ile iş planları kontrol edilebilir hale gelir ve duruşma ,keşif ,icra satış gibi faaliyetlerin planlamasında karışıklık veya aksama ortadan kalkar.Düzenli ve koordineli olarak çalışan bir hukuk ofisine kim sahip olmak istemez ki?
Kolay ve Anlaşılabilir Kullanım
Avukatlar için alınan hukuk yazılımın kolay kullanılabilir ve anlaşılabilir olması yazılımı tercih ederken ilk dikkat edilmesi gereken özelliklerden biri olmalı. Hukuk büroları için önemli olan, işleyişin kişilere bağlı olarak ilerlemesinin önüne geçilmesidir.Dava takibi, yasal alacak takibi, hukuki süreçlerin tanımlanması, düzenlenmesi ,uygulanması ve performans yönetimi gibi modüllerin kolay ve anlaşılır olması hem zaman tasarrufu sağlar hem de kolaylıkla iş çözümünü sunabilir.
Bugünün teknolojisine sahip hem evinizde hem işinizde hem de istediğiniz her yerde kullanacağınız bir Hukuk Yazılımına sahip olmanız büyüklüğü ne olursa olsun her Hukuk büronuz veya departmanınız için büyük tasarruf ve zaman kazandıracaktır.
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!