Hukuk Bürolarında Raporlama
Yapılan tüm işlemlerin sonuçlarını görebilmek , raporlamanın en temel amacıdır. Aslında bu amaç doğrultusunda uygulanmak istenen çok daha önemli bir konudur. Yapılan çalışmalardan ne kadar verim elde edildi , ne kadar başarıyla sonuçlandı , başarısızlıkla sonuçlanan işlerin sebepleri nelerdi gibi bir çok sorunun cevabı raporlar doğrultusunda cevaplanabilinir. Raporlama işlemlerini aslında hukuk bürosunun en temel çarklarından biri olduğunu vurgulayabiliriz. Nasıl ki icra takibi , dava takibi , muhasebe ve doküman yönetimi ve tüm bu işlemler ile ilgilenecek olan departmanların iş tanımlamaları önemli ise , yapılan tüm işlemlerin irdelenmesi ve oluşturulacak olan çıkarımlar sonrasında hep daha iyi olabilmek için , raporlamaların önemi çok büyüktür.
PUKÖ Döngüsü ile Raporlamaların Öneminin Açıklanması
Edward Deming ‘in uzun çalışmalar ve tecrübeleri sonucunda ortaya koymuş olduğu PUKÖ döngüsü ile raporlamanın önemini daha iyi vurgulayabileceğimizin kanısındayız. PUKÖ döngüsünün açılımı Planla – Uygula – Kontrol Et – Önlem Al şeklindedir. Pukö döngüsü ile beraber yapılacak olan işlemlerden maksimum fayda sağlanır. Ayrıca hukuk büronuzda ki görev dağılımını en efektif şekilde yapılabilmekte, bu sayede de çalışanlara sorumluluk verilmektedir. Bununla beraber PUKÖ yu yaptıkları işlerde uygulayan çalışanlarda oto kontrol de gelişmekte ve çalışanları kontrol etmek ile harcanan zamandan tasarruf edilebilmektedir. PUKÖ döngüsünde yer alan kontrol et aşaması , raporlamaların yapıldığı aşamadır. Planlanan hedeflere ne kadar ulaşıldığı belirlenir. Eğer hedeflere ulaşıldıysa yapılan uygulama faaliyetleri kontrol edilir ve standartlaştırılır. Planlanan faaliyetler ile yapılan uygulamalar arasında ortaya çıkan farklılıkların, sapmaların nedenleri araştırılır ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik faaliyetler başlatılır. Yani kısacası yapılacak olan raporlama işlemleri ile hatalı veya eksik yapılan işlemlerin önüne geçilerek iş iyileştirme işlemleri gerçekleştirilir.
Hukuk bürolarında standart bir işletmeden çok daha fazla rapora ihtiyaç duyulur. Çok fazla farklı sektöre hukuki anlamda hizmet verdikleri için raporlanacak işlemlerin de sayısı bir o kadar artmaktadır. Genel anlamda iş akışına ve dönemlere göre rapor hazırlanmaktadır. Daha açıklayıcı şekli ile dosya durum raporları , muhasebe – doküman raporları ve performans raporları şeklindedir.
Bu ana başlıklara ilişkin hukuk bürolarında yoğun olarak kullanılan belli başlı rapor başlıkları şöyledir ;
- Duruşma Takvimi Raporu
- Ara Kararlara İlişkin Raporlar
- İş Planları ve Yapılan İşlerin Sonuçlarına İlişkin Raporlar
- Muhasebe Raporları ( Müvekkil Bazlı , Dosya Bazlı , Belirli Tarih Aralıklarına Göre … )
- Personellere ilişkin Muhasebe Raporları
- Doküman Raporları
- Danışmanlık Hizmetine İlişkin Raporlamalar
- İcra Raporları
- Performans Raporları
- Süreç Raporları şeklindedir.
Yukarıda yer alan rapor ana başlıklarının büyük bir çoğunluğu olmazsa olmazlar arasındadır. Örneğin ; müvekkil adına yapmış olduğunuz tüm masrafların ve masraf öncesinde alınan avansların sonrasında son bakiyenin anlık olarak raporlanması borç – alacak durumuna ilişkin size ayrıntılı bilgiyi sunacaktır. Sizde bu bilgiler doğrultusunda işlemlerinizi daha sağlıklı olarak devam ettirebilirsiniz.
Hukuk büronuzda efektif olarak rapor hazırlayabilmek ve hazırlanan raporların hatasız sonuçlar vermesini sağlamak amacı ile veri girişlerinin belirli bir düzen içerisinde yapılması gerekmektedir. Teknolojik gelişmelerin sonrasında hukuk bürolarının artık yavaş yavaş geçiş yapmaya başladığı hukuk otomasyon sistemleri ile hem raporlamalarda ihtiyaç duyulacak verilerin tümünün belirli bir düzen ve sistem içerisinde girişinin yapılması sağlanır hem de hazırlanılması istenen rapor çok daha kısa sürede ve hatasız olarak hazırlanır.
KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi ile Rapor Hazırlama
KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi ile 27 hazır rapor ve 1 adet de manual olarak düzenleyip tasarlayacağınız dinamik raporu en hızlı ve en kolay şekilde hazırlayabilirsiniz. Hazır raporlama işlemlerinde bir çok ek kriter kullanarak tam olarak istemiş olduğunuz raporun çıktısını alabilirsiniz. Örneğin ; tarih kriteri kullanarak önümüzde ki haftanın duruşmalarının listesini tek tuş ile hazırlayabilirsiniz. Benzer şekilde Aylık olarak danışmanlık hizmeti vermiş olduğunuz bir müvekkilinizin borç – alacak hesaplamaları ile ilgili raporu en hızlı şekilde hazırlayabilirsiniz. KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi içerisinde bahsetmiş olduğumuz gibi 27 adet hazır rapor bulunmaktadır. Bu raporlar içerisinde dosya durum raporları , icra raporları , doküman raporları ve muhasebe raporları gibi ana başlıklar altında oluşan ve hızınıza hız katacak bir çok temel rapor vardır. Ayrıca hazırlamış olduğunuz raporları sunma aşamasında ihtiyaç duyacağınız şekilde çıktılarını almanız konusunda da size yardımcı olmaktadır. Word , excel ve pdf formatlarında hazırlamış olduğunuz raporların çıktılarını alabilir ve sunumunuz için ekstra bir çaba harcamadan hazır hale gelebilirsiniz.
KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi raporlama işlemleri hakkında detaylı bilgi almak için Müşteri Hizmetlerimiz ile iletişime geçebilirsiniz.
KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi ile Farkı Keşfedin.
Büromuzda bireysel müvekkillerden çok şirketlere danışmanlık şeklinde çalışıyoruz ve raporlama konusunda belirli periyotlarda ofiste günlerce kalıp bilgi toparlamaya çalışıyoruz.Raporlama konusuna yaklaşımız oldukça profesyonel bu noktada pukö bilgilendirmesi için teşekkürler
Raporlama konusunda ofisimizde KolayOfis kullanıyoruz Esnek raporlamaları dışında sadece standart raporlarını bile kullansanız emin olun mükemmel sonuçlar elde edebiliyorsunuz. grafikleri ve farklı formatları aktarımları için ve her rapor döneminde bize destek olan deniz beye teşekkürler 🙂