Hukuk Bürolarında Risk Analizi
Bildiğiniz gibi iş sağlığı ve güvenliği konusunda reformlar olanca hızıyla devam ediyor. 2012 yılından bu yana artık her ofis ve büro da iş sağlığı risk değerlendirmesi yaptırmak ile yükümlü hale geldi. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu‘nun 10. maddesi gereğince tüm iş verenler, iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk değerlendirmesi yapmak ve yaptırmak ile sorumlu oldu. Bu noktada, her ne kadar hukuk büroları herhangi bir işletme kapsamında tutulmasa da, hukuk büroları da iş sağlığı ve güvenliği adına risk analizi yapmak veya yaptırtmak zorunda kaldı. Yasal zorunluluk bir de para cezası ile birleşince, iş sağlığı ve güvenliği kapsamında yapılacak olan analizleri kaçınılmaz hale getirdi. Yasa sonucunda ortaya çıkan para cezası gerçekten bu uygulamayı zorunlu tutar cinsten. Yasanın 26/ç fıkrasına göre risk değerlendirmesi yapmayan veya yaptırtmayan iş verenlere 3.000,00 TL, devam eden her ay için de 4.500,00 TL para cezası verilmektedir.
Durum böyle olunca risk analizi yaptırmak için hukuk bürolarının dikkat etmesi gereken bazı hususlarda ortaya çıkmış oldu. Özellikle 50 ve daha fazla çalışana sahip olan hukuk bürolarının dikkat etmesi gereken konular bir hayli fazla. 50 ve üzeri çalışana sahip olan hukuk bürolarında, iş sağlığı ve güvenliği personeli çalıştırmak zorunlu hale getirildi. Şimdilik iş yeri hekimi veya diğer sağlık personelinin çalıştırılması zorunlu hale gelmese bile ilerleyen dönemlerde uygulanabilinecek bir konu başlığı. Kişi sayısı 9 ve altı olan hukuk büroları bu noktada biraz daha esnek bırakılmış durumda. İş veren dilerse, risk analizini bir analiste yaptırtmak yerine, belirli kriterler çerçevesinde kendisi de yapabilir. Hazırlanacak olan form içerisinde aşağıda yer alan bilgilerin yer alması zorunlu hale getirilmiştir;
- İşyerinin unvanı, adresi ve işverenin adı,
- Gerçekleştiren kişilerin isim ve unvanları ile bunlardan iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi olanların Bakanlıkça verilmiş belge bilgileri,
- Gerçekleştirildiği tarih ve geçerlilik tarihi,
- Risk değerlendirmesi işyerindeki farklı bölümler için ayrı ayrı yapılmışsa her birinin adı,
- Belirlenen tehlike kaynakları ile tehlikeler,
- Tespit edilen riskler,
- Risk analizinde kullanılan yöntem veya yöntemler,
- Tespit edilen risklerin önem ve öncelik sırasını da içeren analiz sonuçları,
- Düzeltici ve önleyici kontrol tedbirleri, gerçekleştirilme tarihleri ve sonrasında tespit edilen risk seviyesi bilgileri dökümante edilir.
Yukarıda yer alan bilgiler ışında, eğer 9 kişi ve altı çalışan sayısına sahipseniz, iş sağlığı ve güvenliği konusunda ki risk analizinizi sizlerde hazırlayabilirsiniz. Sayın Av. M. Ümit Adem tarafında düzenlenmiş olan örnek risk değerlendirme raporunu da dilerseniz kullanabilirsiniz. Risk değerlendirme raporu analizine ulaşmak için aşağıda yer alan adresi tıklamanız yeterli olacaktır. Açılan dokümanı dilerseniz bilgisayarınıza da kayıt edebilirsiniz.
Hukuk Büroları İçin Örnek Risk Analizi
Risk analizi raporlarınız, tabi ki bizlerin sizlere sunmuş olduğu bilgilerle sınırlı değil. Bir çok farklı etmenin bulunması durumunda risk analiziniz ve raporu değişim gösterebilir. Örneğin, tehlike sınıfı yüksek olan bir büro veya ofise sahip iseniz, farklı noktalarda da önlemler almanız ve raporunuzu bu tehlike konularına göre hazırlamanız gerekmektedir. Veya herhangi bir alt işletmenin büronuzda var olması durumunda da yapacağınız işlemlerde değişimler meydana gelmektedir.
İş sağlığı ve güvenliği kapsamında hazırlayacağınız risk değerlendirme raporunda bahsetmiş olduğumuz gibi, küçük ya da büyük büronuz olması, uygulanacak olan ceza konusunda herhangi bir farklılık göstermiyor. Tavsiyemiz, küçük ya da büyük olun, risk değerlendirme analizinizi yaptırmadıysanız, hemen bu konuda uzman bir kurum veya kişi ile iletişime geçmeniz. Risk değerlendirme raporunuzu, dışarıdan destek alacağınız bir firmaya yaptırın veya yaptırmayın, en azından konuyla ilgili detaylı bilgi konusunda kendilerinden bilgi almanızda fayda olacaktır.
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!