Kullanıcı Bilgileri
Parolamı unuttum? Sisteme nasıl giriş yapabilirim?
Parolanızı unuttuğunuzda, yeni parolanıza sahip olabilmek için üç farklı yöntem bulunmaktadır.
- Parolamı Unuttum Butonu : KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi Next Generation kullanıcı adı ve parolası giriş ekranında yer alan “Parolamı Unuttum”, butonuna tıklanır. Tıklama işlemi sonrasında yeni bir sayfaya yönlendirileceksiniz. Bu ekran üzerinde kullanıcı adınız sistem tarafından talep edilecektir. Kullanıcı adınıza girdikten sonra gönder butonuna tıklamanız ile birlikte yeni parolanız, sistemde tanımlanmış olan e-posta adresinize gönderilecektir.
- Ofis Yetkilisi Tarafından Parolanın Sıfırlanması : Eğer sistemde tanımlanmış olan e-posta adresinize, yeni parolanız ulaşmadı ise ofis yetkilinizden parolanızın sıfırlanması talep edebilirsiniz. Ofis yetkiliniz ( KolayOfis admin kullanıcısı) sizlerin parolasını sıfırlayabilmektedir.
- MicroDestek Destek Ekibi Tarafından Parolanın Sıfırlanması: Eğer sistemde tanımlanmış olan e-posta adresinize yeni parolanız ulaşmadı ve ofis yetkiliniz de admin kullanıcısına ulaşamıyor ise MicroDestek destek hattını ile iletişime geçerek, parolanızın sıfırlanmasını talep edebilirsiniz. MicroDestek destek ekibi, eski parolanızı sizlere hızlı bir şekilde iletecektir.
Kullanıcı adımı unuttum? Sisteme nasıl giriş yapabilirim?
Kullanıcı adınızı unuttuğunuzda, kullanıcı adınıza sahip olabilmek için iki farklı yöntem bulunmaktadır.
- Ofis Yetkilisi Tarafından Kullanıcı Adının Sıfırlanması : Eğer kullanıcı adınızı unutursanız, sisteme tarafından otomatik bir bilgilendirme veya hatırlatma sizlere ulaştırılmayacaktır. Bu sebeple ofis yetkiliniz tarafından kullanıcı adınızı talep etmeniz gerekmektedir. Ofis yetkiliniz (KolayOfis admin kullanıcı), kullanıcı adınızı sizlere iletebilir veya yenisi ile değiştirebilir.
- MicroDestek Destek Ekibi Tarafından Kullanıcı Adının Sıfırlanması: Ofis yetkiliniz de admin kullanıcısına ulaşamıyor ise MicroDestek destek hattını ile iletişime geçerek, kullanıcı adınızın sizlere tekrar yönlendirilmesini talep edebilirsiniz. MicroDestek destek ekibi, kullanıcı adınızı sizlere hızlı bir şekilde iletecektir.
Kullanıcı adı ve parolası değiştirmek istiyorum. Nasıl değiştirebilirim?
Kullanıcı adı, parolası ve diğer ek bilgilerinizi değiştirebilmek için, öncelikli olarak KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi’ne giriş yapmanız gerekmektedir. Giriş yapıldıktan sonra “Güvenlik>Parola Kullanıcı Güncelle” menüsüne giriş yapılır. Menü üzerinde, kullanıcı bilgilerinize ait alanlarda dilediğiniz şekilde güncelleyebilirsiniz.
Yeni bir kullanıcı eklemek istiyorum. Nasıl yapabilirim?
Sistemde kullanıcı eklemek için, Güvenlik > Parola – Kullanıcı Güncelle alt menüsüne giriş yapınız. Yeni kullanıcı eklemek için bu alanda boşta (user) kullanıcı olmalıdır.
Eğer boşta kullanıcı yok ise yeni kullanıcı eklemeniz için “ek kullanıcı” satın almanız gerekmektedir. Satın alma ve diğer işlemler için 0850 888 00 35 numaralı telefon üzerinden destek alabilirsiniz.
Yeni cari ekledim. Ancak sözleşme ekleme talebinde çıkmıyor. Eklemiş olduğum cariyi sözleşmelerde nasıl görebilirim?
Cari İşlemler > Cari Ekle alt menüsünden oluşturulan yeni cari de “*Taraf” kutusundan “Diğer” seçeneği seçili olmalıdır. Ayrıca “Sözleşmelerde Göster” kutusu, işaretli hale getirilmelidir.
Dosya Güncelleme
Karşı tarafı hatalı seçtim. Ne şekilde değiştirebilirim?
Karşı tarafı yanlış eklemiş olduğunuz dava dosyalarında taraf değişikliğini iki farklı alan üzerinden yapabilirsiniz.
- Hızlı Erişim – Arama Modülü Üzerinden : Bu modüller üzerinden dosyaya giriş yaptıktan sonra “Dosya Bilgileri ve Doküman İşlemleri” sekmesi seçilir. Seçim sonrasında karşı taraf bölümünde yer alan karşı taraf güncelle butonu tıklanır. Daha önceden sisteme tanımlanmış olan karşı taraf seçimi yapılır ve son olarak değişiklikleri kaydet butonu tıklanarak işlemler tamamlanır.
- Dosya Güncelle : Dosya İşlemleri>Dosya Güncelle menüsü girişi yapıldıktan sonra, dosya seçimi gerçekleştirilir. Tıpkı hızlı erişim – arama modülü bölümünde olduğu gibi, karşı taraf güncelle butonu tıklanır. Daha önceden sisteme tanımlanmış olan karşı taraf seçimi yapılır ve son olarak değişiklikleri kaydet butonu tıklanarak işlemler tamamlanır.
Müvekkili hatalı seçtim. Ne şekilde değiştirebilirim?
Arama motoru veya Hızlı Erişim > Tüm İşlemler seçeneği üzerinden dosyaya eriştikten sonra, dosya bilgileri ve doküman işlemleri sekmesinden müvekkil değiştir kutucuğu seçilir. Yeni müvekkil seçimi yapılır ve ardından müvekkil değiştir butonu tıklanır ve işlemler tamamlanır.
Dava ana türü hatalı seçtim. Ne şekilde değiştirebilirim?
Dava ana türü değişiminin yapılması için, hızlı erişim – arama modülü alanından dosyanın seçilmesi gerekir. Dosya seçimi sonrasında “Dosya Bilgileri ve Doküman İşlemleri” sekmesi tıklanır. Dosya bilgileri ve doküman işlemleri sekmesi altında yer alan dava ana türü değiştir butonu tıklanır. Son aşamada yeni dava ana türü seçimi yapılır ve değişiklikleri kaydet butonu tıklanılarak işlem sonuçlandırılır.
İcra dosyasını hatalı olarak dava dosyası şeklinde ekledim. Ne şekilde değiştirebilirim?
Hatalı olarak dava dosyası şeklinde eklenilen icra dosyasının öncelikli olarak ana türü değiştirilmesi gerekir. Dava ana türü değişiminin yapılması için, hızlı erişim – arama modülü alanından dosyanın seçilmesi gerekir. Dosya seçimi sonrasında “Dosya Bilgileri ve Doküman İşlemleri” sekmesi tıklanır. Dosya bilgileri ve doküman işlemleri sekmesi altında yer alan dava ana türü değiştir butonu tıklanır. Son aşamada yeni dava ana türü seçimi olarak icra seçimi yapılır ve değişiklikleri kaydet butonu tıklanılarak işlem sonuçlandırılır. Dosyanın ana türü icra olarak seçildikten sonra yine “Dosya Bilgileri ve Doküman İşlemleri” sekmesine giriş yapılır. Bu alan giriş yapıldığından değişiklikleri kaydet butonu altında ilişkili föy oluştur butonu tıklanır. Bu botunun tıklanmasının ardından yeni açılacak pencere üzerinden icra takibinin açılması için gerekli olan bilgiler girilir ve işlem tamamlanır.
Dosya ile ilgili işlemler tamamlandı. Nasıl arşiv yapabilirim?
Dosyalar üzerinde ki işlemleri tamamladıktan sonra iki farklı şekilde dosyaları arşive kaldırabilirsiniz.
- Hızlı Erişim – Arama Modülü: Dosyanın arşiv yapılması için, hızlı erişim – arama modülü alanından dosyanın seçilmesi gerekir. Dosya seçimi sonrasında “Dosya Bilgileri ve Doküman İşlemleri” sekmesi tıklanır. Dosya bilgileri ve doküman işlemleri sekmesi altında yer alan dosyayı arşiv yap seçeneği tıklanır ve işlemler tamamlanır.
- Dosya Takip : Dosya İşlemleri > Dosya Takip menüsüne giriş yapıldıktan sonra arama kriterleri ile dosya bulunur. Dosya tespit edildikten sonra dosyanın sol tarafında yer alan kutucuk seçilir. Seçim sonrasında sayfa yenilenecek ve arşiv yap butonu ortaya çıkacaktır. Dosyayı arşiv yap butonu tıklanması sonucunda dosya arşiv yapılmış olur. Ayrıca bu alan içerisinde toplu olarak dosyaların arşiv yapılması sağlanabilir. Dosyaların sol tarafında bulunan kutucuklar seçilerek veya tümünü seç seçeneği ile dosya seçimi yapılır ve arşiv yap butonu tıklanarak dosyalar arşiv olarak sisteme tanımlanır.
Doküman ekleme butonları pasif geliyor. Nedeni ne olabilir?
Doküman ekleme butonu eğer pasif olarak, yani tıklanamaz şekilde karşınıza geliyor ise doküman ekleme yetkiniz yoktur anlamına gelir. Doküman ekleme yetkinizin tanımlanması için ofis yöneticinize başvurmanız gerekmektedir.
Değişiklikleri kaydet butonu pasif geliyor. Nedeni ne olabilir?
Dosya üzerinde yapmış olduğunuz değişiklikleri eğer kayıt altına alamıyorsanız, dosya güncelleme yetkinizin olmadığı ortaya çıkar. Dosya güncelleme yetkinizin aktif hale getirilmesini talep ediyor iseniz ofis yöneticinizden bu yetkiyi talep etmeniz gerekmektedir.
Islah miktarı eklemek istiyorum. Ne şekilde yapabilirim?
Islah miktarı eklemek için, hızlı erişim – arama modülü alanından dosyanın seçilmesi gerekir. Dosya seçimi sonrasında “Dosya Bilgileri ve Doküman İşlemleri” sekmesi tıklanır. Dosya bilgileri ve doküman işlemleri sekmesi altında yer alan ıslah miktarı kutucuğu seçilir. Seçim sonrasında ıslah tutarı ve ıslah tarihinin girişinin yapılabilineceği alan aktif hale gelir. Islah miktarı ve tarihi girişi yapılır ve ekle butonu tıklanır. Islah miktarı dosyaya eklenmiş olur. Islah miktarında eklenmiş olan tutar, dava değerinin artı olarak eklenecektir. Örneğin, 10.000,00 TL’lik dava değerine sahip olunan bir dosyaya, 5.000,00 TL tutarında ıslah eklenirse, dava değeri otomatik olarak 15.000,00 TL şeklinde sistem tarafından otomatik olarak yenilenir.
Silme İşlemleri
Dosya silmek istiyorum. Nasıl yapabilirim?
Hatalı olarak sisteme eklenen dosyanın silinmesi işlemi Dosya İşlemleri > Dosya Arşivle Sil menüsünden gerçekleştirilir. Dosya takip menüsüne giriş yapıldıktan sonra arama kriterleri ile dosya seçimi yapılır. Dosya tespit edildikten sonra sol tarafında yer alan kutucuk seçilir. Seçim sonrasında sayfa yenilecek ve dosyayı sil butonu ortaya çıkacaktır. Dosyayı sil butonu tıklanarak silme işlemi tamamlanır.
Toplu olarak dosya silmek istiyorum. Nasıl yapabilirim?
Hatalı olarak sisteme eklenen dosyaların, toplu olarak silinmesi işlemi Dosya İşlemleri > Dosya Arşivle Sil menüsünden gerçekleştirilir. Dosya takip menüsüne giriş yapıldıktan sonra arama kriterleri ile dosyaların seçimi yapılır. Dosya tespit edildikten sonra sol tarafında yer alan kutucuklar seçilir. Seçim sonrasında sayfa yenilecek ve dosyayı sil butonu ortaya çıkacaktır. Dosyayı sil butonu tıklanarak silme işlemi tamamlanır. Bu alanda yer alan tümünü seç seçeneği ile de toplu olarak seçilebilir.
Duruşma silme işlemi nasıl yapılıyor?
Sisteme hatalı olarak tanımlanan duruşmaların silinmesi işlemi iki farklı yöntem ile yapılır.
- Hızlı Erişim – Arama Modülü: Duruşmanın silinmesi için, hızlı erişim – arama modülü alanından dosyanın seçilmesi gerekir. Dosya seçimi sonrasında “Duruşmalar” sekmesi tıklanır. Duruşmalar sekmesi seçimi sonrasında, daha önceden sisteme tanımlanmış olan duruşmalar karşınıza gelecektir. Silinmesi istenilen duruşmanın sağ tarafından yer alan x ikonu tıklanır. Tıklama işlemi sonrasında sil butonu belirecektir. Sil butonu tıklanarak işlemler tamamlanır.
- Duruşma Planla : Dosya İşlemleri > Duruşma planla menüsüne giriş yapıldıktan sonra arama kriterleri ile duruşma bulunur. Duruşma tespit edildikten sonra üzeri bir kez tıklanır. Seçim sonrasında sil butonu belirecektir. Sil butonu tıklanır ve duruşma silme işlemi tamamlanır.
Ara karar silme işlemi nasıl yapılıyor?
Hatalı olarak eklenmiş olan ara kararların silinmesi için Ara Karar İşlemleri > Ara Karar Takip veya Ara Karar İşlemleri > Ara Karar Düzelt – Tamamla menüsüne giriş yapılır. Silinmesi istenilen ara karar arama kriterleri ile tespit edilir. Silinmesi istenilen ara kararın sol tarafında yer alan büyüteç ikonu tıklanır. Tıklama işlemi sonrasında sil butonu ortaya çıkacaktır. Sil butonu tıklanır ve ara karar silme işlemi tamamlanır.
İş planı silme işlemi nasıl yapılıyor?
Hatalı olarak sisteme işlenen iş planlarının silinmesi için öncelikli olarak İş Planla – Ajanda > İş Planla menüsüne giriş yapılır. Sayfanın alt tarafından daha önceden sisteme tanımlanmış olan, bekleyen veya tamamlanan, iş planları yer alır. Silinmesi istenilen iş planının solunda yer alan sil butonu tıklanır ve silme işlemi tamamlanır.
Vekalet silme işlemi nasıl yapılıyor?
Sisteme hatalı olarak tanımlanan vekaletlerin silinmesi için, Vekalet İşlemleri > Vekalet Görüntüle menüsüne giriş yapılır. Silinmesi istenilen vekalet seçilir. Seçim sonrasında açılan yeni sayfa üzerinden seçili vekaleti sil butonu tıklanır ve vekaletin silinmesi işlemi tamamlanır.
İcra İşlemleri
KolayOfis üzerinden uyap xml çıktısı nasıl alabilirim?
Uyap xml çıktısının alınabilinmesi için icra dosyasının daha önceden sisteme eklenmiş olması gerekmektedir. Uyap xml çıktısı hazırlanmak istenen icra dosyası seçilir. Seçim sonrasında Uyap XML sekmesi seçilir. Uyap xml hazırla butonuna tıklanarak, xml dosyası hazırlanır.
KolayOfis üzerinden matbu evrak çıktısı nasıl alınır?
Matbu evrak çıktısının alınabilinmesi için icra dosyasının daha önceden sisteme eklenmiş olması gerekmektedir. Matbu evrak çıktısı hazırlanmak istenen icra dosyası seçilir. Seçim sonrasında matbu evraklar sekmesi seçilir. Sırasıyla örnek no:x, örnek no: y, harç tablosu ve tek sayfada tebliğ butonları tıklanarak matbu evraklar hazırlanır.
Not: Tek sayfada tebliğ hazırlamak için öncelikle icra talebine eklenmiş borçlular alanı içerisinde yer alan borçlu ve adresi seçilir. Sonrasında tek sayfada tebliğ butonu tıklanır ve matbu evrak hazırlanır.
Toplu uyap xml çıktısı alınıyor mu? Eğer alınıyorsa ne şekilde alabilirim?
Uyap toplu xml çıktısı sistem üzerinden hazırlanmaktadır. İcra İşlemleri > Uyap Toplu Xml Oluştur menüsüne girilir. Toplu olarak hazırlanması istenen dosyalar seçilir ve seçili dosyalardan toplu xml oluştur butonu tıklanır. İşlem tamamlanmış olur.
Toplu matbu evrak çıktısı alınıyor mu? Eğer alınıyorsa ne şekilde alabilirim?
Toplu matbu evrak çıktısı sistem üzerinden hazırlanmaktadır. İcra İşlemleri > Uyap Toplu Xml Oluştur menüsüne girilir. Toplu olarak hazırlanması istenen dosyalar seçilir ve toplu matbu evrak oluştur butonu tıklanır. İşlem tamamlanmış olur.
Uyap xml çıktısı aldım. Ancak uyap xml açılmıyor. Sebebi ne olabilir?
Uyap xml çıktısı sorunsuz şekilde KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi üzerinden hazırlanmış ise uyap xml çıktısını açan programın hatalı seçiminden sorun kaynaklanır. Uyap xml çıktısı sağ tuş ile tıklanır. Birlikte aç seçeneği altında varsayılan program seçeneği seçilir. Bu seçenek altında google chrome, internet explorer gibi herhangi bir tarayıcı seçimi yapılır ve işlem tamamlanır. Hali hazırda uyap xml çıktısı hala açılmıyor ise daha ayrıntılı inceleme için, MicroDestek destek ekibi ile iletişime geçilmelidir.
Matbu evrak çıktılarını aldım. Ancak çıktılar açılmıyor?
Matbu evrak çıktısı sorunsuz şekilde KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi üzerinden hazırlanmış ise matbu evrak çıktısını açan programın hatalı seçiminden sorun kaynaklanır. Matbu evrak çıktısı sağ tuş ile tıklanır. Birlikte aç seçeneği altında varsayılan program seçeneği seçilir. Bu seçenek altında microsoft office word gibi herhangi bir ofis programı seçimi yapılır ve işlem tamamlanır. Hali hazırda matbu evrak hala açılmıyor ise daha ayrıntılı inceleme için, MicroDestek destek ekibi ile iletişime geçilmelidir.
Matbu evrak çıktılarını aldım. Ancak çıktılar sayfaya sığmıyor?
Sayfaya sığdırma problemi sadece Microsoft office word 2007 sürümünde meydana gelmektedir. Bu alanda çıktıların sayfa sorunsuz şekilde sığması için, sayfa yapısı seçeneğinden dar seçimi yapılır. Böylece matbu evrak çıktısı sorunsuz şekilde sayfaya sığar hale gelecektir.
Sürekli olarak kullanmış olduğum sabit değerleri sisteme tanımlamak istiyorum. Nasıl yapabilirim?
Sisteme tanımlı olan sabit değerler değiştirilebilir. İcra İşlemleri > Sabit Değerler menüsüne giriş yapılır. Giriş yapıldıktan sonra sayfanın sol tarafından sabit değerlerin tanımlı olduğu alanlar yer alacaktır. Değiştirilmesi istenilen alanlar değiştirilir ve sabit değerleri güncelle butonu tıklanır. Bu işlem sonucunda sabit değerler, açılacak olan yeni icra dosyalarında aktif hale gelecektir.
KolayOfis içinde kayıtlı olan faiz oranlarının dışında bir faiz oranı eklemek istiyorum. Nasıl ekleyebilirim?
Sisteme yeni olarak faiz oranları tanımlanabilir. İcra İşlemleri > Sabit Değerler menüsüne giriş yapılır. Giriş yapıldıktan sonra faiz işlemleri başlığı altında yer alan üç noktalı kutucuk tıklanır tıklama sonucunda faiz oranı, geçerlilik tarihi ve yeni faiz oranı adı tanımlaması yapılır. Böylece yeni faiz oranı sisteme tanımlanmış olur.
Kurum Ayarları
Ofis dışı bağlantı noktasını nasıl aktif edebilirim?
Ofis dışı bağlantı noktası MicroDestek destek ekibi tarafından aktif hale getirilmektedir. Bu işlemin yapılması sırasında sorunsuz bir ofis dışı bağlantının tanımlanabilmesi için, MicroDestek destek ekibinin talep etmiş olduğu işlemler kullanıcı tarafından yerine getirilmelidir.
Akıllı telefon ve tablet ile sisteme nasıl giriş yapabilirim?
Akıllı telefon ve tablet ile sisteme giriş web tarayıcılar (google chrome, safari….) üzerinden yapılmaktadır. MicroDestek destek ekibi tarafından kullanıcılara teslim edilen ofis içi ve ofis dışı bağlantı noktaları web tarayıcının adres çubuğuna yazılarak sisteme giriş yapılır.
Internet explorer üzerinde KolayOfis görüntüsünde kaymalar var gibi. Sebebi ne olabilir?
Internet explorer sisteminin eski sürümleri html 5 formatını kaldırmadığı için arayüz tasarımında sorunlar ortaya çıkabilir. Bu noktada sorunsuz arayüz görüntüsü için google chrome tavsiye edilmektedir.
Web sitesi iletişim diye bir alan var. Nasıl aktif edebilirim?
Web sitesi iletişim alanına, potansiyel müvekkillerinizin giriş yapabileceği alan MicroDestek destek ekibi tarafından aktif hale getirilmektedir. Sunulan bağlantı noktası web sitesi ve benzeri platforma eklenebilir şekilde kullanıcılara sunulur.
E-müvekkili nasıl aktif hale getirebilirim?
E-müvekkil uygulamasının aktif hale getirilerek, müvekkillerin sisteme giriş yapabilir hale gelmesi işlemi MicroDestek destek ekibi tarafından aktif hale getirilmektedir. Sunulan bağlantı noktası web sitesi ve benzeri platforma eklenebilir şekilde kullanıcılara sunulur.
E-müvekkil için web sitemin olması zorunlu mu?
E-müvekkil uygulamasını kullanmak için web sitenizin olması gibi bir zorunluluk yoktur. Sizlere, MicroDestek destek ekibi tarafından verilen bağlantı noktasını müvekkilleriniz ile paylaşmanız da yeterli olacaktır.
E-müvekkil için ek ücret ödeme yapıyor muyuz? Yapıyorsak ücreti ne kadar?
E-müvekkil uygulaması haricen satışa sunulmamaktadır. KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi Next Generation Premium Edition kullanıcıları ücretsiz olarak e-müvekkil uygulamasından faydalanabilir.
Sisteme logomu yükleyemedim. Nasıl yükleyebilirim?
Güvenlik > Şirket Logosu İşlemleri menüsü üzerinden logo sisteme yüklenir. Kullanıcılar dilerse MicroDestek destek ekibine logolarını göndererek sisteme dahil edilmesini talep edebilirler.