Avukatların Hayatını Kolaylaştıran Ayrıntılar

Herhalde dünyada en koşuşturmalı ve aynı anda en çok zekâyı aynı anda kullanılması gereken işlerden birisi şüphesiz avukatlık mesleğidir. Mesleğe ilk adım atıldığı andan emekliliğe kadar sürekli yoğun tempoda geçecek olan meslek hayatımızda hem sosyal, hem pratik, hem de sayısal zekâyı aynı anda kullanmak zorunda olan avukatların bazen oturup biraz soluklanmalarını sağlayacak aralar veya üstatların tüyoları nelerdir bir bakalım.

Hayatın neler getireceği asla belli olmayacağından dışa dönük sosyal yapıda olmanız sizlere hiç beklemediğiniz anlarda çok büyük işler getirebilmektedir. Öğle yemeği için Sanayide restoran yemeğe giden bir meslektaşımız Yemek sonrası restoran sahibi ile laflarken Avukat olduğunu söyleyip kartını da paylaşıyor. Bir hafta sonra işten çıkarılan bir işçi restorana uğradığında, restoran sahibi işçiye avukatın kartını uzatıyor ve avukatımız görüşme sonucunda yeni bir müvekkil kazanıyor.

Küçük bir iş olarak gözüken iş sonrasında fabrikanın toplu işten çıkarımlar yapması ve ilk davayı açan işçinin avukat meslektaşımızın müvekkili olması nedeniyle toplu dava açmaya karar veren bütün işçiler meslektaşımızın müvekkili olmuştur. İletişim kapılarınız her zaman açık olsun işin nereden geleceği asla belli olmaz.

Avukatların Hayatını Kolaylaştıran Ayrıntılar

Yeniliklere açık olma gerekliliği, kazandığımız davaların oranının başarımızın oranını da gösterdiği dönemler artık geçmektedir. Bir Avukat ya da hukuk bürosunun başarısı artık yaptığı işin sonucu kadar işi yaparken müvekkillerinin dava süreçleri ile ilgili istediği rapor ve bilgilerin hızlıca ulaştırılmasıyla da ölçülmektedir. Başarılı geçen bir dava süreci sonrası küçük dağları ben yarattım ruh hali artık maalesef artık hoşlanılmayan bir davranış türüdür. Özelikle şirketlerin hukuk departmanları her konuda ayrıntılı raporlar istemektedirler hatta bazı firmalar çalıştığı hukuk bürolarına performans puanlaması sistemi getirerek yeni vereceği dosyaları bu kriterlere göre en başarılı gördüğü bürolara tanzim etmektedir. Bütün bunlar KolayOfis gibi bir hukuk otomasyon sistemini ofisinizde vaktinin geldiğinin göstergesidir zaten büyük kurumlar ile çalışıyorsanız şu anda kullanıyorsunuzdur. Programı Kullanmayan ve neden büyük kurum müvekkilim yok diyen ve nasıl büyük firmaları edinirim diyen bürolarında aklında olmalı.

Büro yönetimi özelikle kalabalık ofislerde artık işletme yönetim bilgisine sahip profesyoneller tarafından yürütülmelidir. Başarılı hukuk bürolarını incelediğimiz zaman bu başarıların rastlantı sonucu değil sistematik bir düzen standart iş kalitesi ile yakalayabildiklerini görebiliyoruz. Bu standardizasyonu KolayOfis gibi hukuk otomasyon yazılımları ile çalışanların sorumluluk çizgilerinin belirlenmesi ve iş süreçlerinin belirlenmesi ile ölçülebilir, raporlanabilir bir yapıya kavuşturmaları ile yapabilmektedirler.

Avukatların Hayatını Kolaylaştıran Ayrıntılar -4

Meslek hayatının başındaki fakat büyümek isteyen avukatlar ya da avukatlık ortaklıkları ise bir iş nasıl başlar ise öyle devam eder düstürü ile en kısa sürede bir otomasyon sistemine geçerek kendi kalite standartlarını oluşturmalı ve iş hayatının her aşamasında yaşanan personel sirkülasyonları sırasında kendi iş akış prosedürleri ve kalite standartlarını yani sistemini oluşturduğu için minimum etkilenme ile meslek hayatlarına devam edebilmektedir.

Uzun lafın kısası değişen devir ile meslek hayatımızda büyümek istiyorsak teknolojinin nimetlerinden faydalanmamız gerekmektedir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir