Hukuk Bürolarında Ekonomi Yapmanın 10 Yolu
Ekonomi yapalım derken bazen verimliliği ve iş kalitesini düşürürüz. Böyle bir durum yaşamadan ekonomi yapmanın yollarını aradık ve bulduklarımızı maddeleştirdik.
Hukuk Bürolarında Ekonomi Yapmanın 10 Yolu
Elektronik Belge Yönetimi
Belgelerinizi eski usul ile saklamanız durumunda hem arşivleme sıkıntısı hem de ilk hali ile koruma sıkıntısı ile karşılaşacaksınız. Bu sizi bir yerde iş yükü oluşturacağı gibi aynı zamanda ofiste yeterli miktarda dolabın yer almasını zorunlu kılacaktır. Bunun yerine e-arşivleme ile maliyet ve iş yükünden kurtulacaksınız. Bu yöntem ile ayrıca belgelerinize bozulma ve yıpranma olmadan tekrar ulaşıp kullanabilme rahatlığını da yaşamış olacaksınız.
Kâğıt kullanımını oldukça azaltmanızı öneririm yapmanız gereken işleri mümkün olduğunca bilgisayarınızda, ofis içinde kullandığınız programlarınızda, akıllı telefonlarınızda ve maillerinizde yer alan takvimlerinize not alın. Böylece ofis dışında olduğunuzda da kolayca notlarınıza ulaşabilirsiniz.
Gerekli olmadıkça çıktı almamaya çalışın eski sistemle çalışmak bir alışkanlıktır biliyorum ve her zaman daha pratikmiş gibi görünür ama bu alışkanlığınızın yerine sizlere zamandan ve maliyetten kazandıracak olanı yapın ve zamanla bu şekilde çalışmak eski alışkanlığınızdan sizleri kurtaracaktır.
Led Aydınlatmalar
Verimli çalışmak için ortamın aydınlatması oldukça önemlidir. Gün ışığından yararlanamadığınız zamanlarda aydınlatma tercihinizi mümkün olduğunca ledlerden yana kullanın çünkü bu şekilde daha ucuza daha kaliteli bir aydınlatma sağlamış olacaksınız. Ofis masanızda muhakkak çalışma lambanız olsun.
Telekonferans
Toplantılar iş hayatının olmazsa olması gerek ofis içi gerek ofis dışı olsun. Ofis dışı toplantı ise ayrıca bir maliyet ve zaman israfına yol açabilmektedir. Olabildiğinizce toplantılarınızı telekonferans yönetimi ile gerçekleştirmenizi öneririm. Bu şekilde aynı anda birçok kişi eş zamanlı olarak irtibat halinde olabilir.
Doğa Dostu Malzemeler
Ofisinizde kullandığınız malzemelerin çoğu geri dönüştürülebilir olmalı kalemlerden kartonlarınıza kadar. Bu ilk başta sizlere kısa vadede bir kazanım gibi görünmese de öyle değil yaşamınız için doğa dostu malzemeler kullanmak zaman içerisinde sizlere maliyet konusunda geri dönüşler sağlayacaktır.
Uzaktan Çalışma
Ofisinizi açmadığınız günlerde tek bir iş için ofise gitmeniz sizlere her türlü maliyet ve zaman kaybı demektir. Bunu yerine uzaktan sisteminize bağlanarak birçok işinizi halledebilirsiniz. Elektronik belge yönetimi ile çalışıyor iseniz bu şekilde ofiste çalışıyor gibi rahatça çalışabilirsiniz.
Ürün Veya Hizmet Satın Alırken Kendinize Şu 3 Soruyu Yöneltin
Sadece ofisiniz için değil kendi kişisel alımlarınız içinde bu durum geçerli olacaktır. Satın almak istediğiniz ürün veya hizmet için bu soruları kendinize yöneltmelisiniz. Aldığınız cevaplar doğrultusunda adım atmanız doğru olacaktır.
-
İstiyor Muyum, İhtiyacım mı var?
Kritik ve en önemli soru aslında. Cevabınız istiyorum ise bu bir kişisel tercih ama ihtiyacım var ise devam edin.
-
Gerekli İmkânım Var Mı?
Maliyet olarak ve bilgi birikimi olarak cevap verin bu soruya belki bütçeniz yeterlidir ama alacağınız ürün veya hizmeti kullanmaya elverişli çalışanınız yoktur. Zamanla öğrenir diye düşünmeyin çünkü zaman oldukça değerlidir. Öncelikle çalışanlarınızı alacağınız program için önceden eğitim aldırmaya çalışın imkân varsa alacağınızın ürün veya hizmetin deneme sürümlerini veya kısa zamanlı olanları ile ekibinizin bu geçişe hazır olup olmadığını sınayın.
-
Bu Maliyete Değer Mi?
Bu soruya kısa ve uzun vadede cevap vermeye çalışın ve ikisinin cevabını birlikte sentezleyin. Bazı ürün ve hizmetler başta elverişiz gibi durur ama uzun vadede kazançtır.
Personelinizin Eğitimine Önem Verin
Yıllardır sizlere emek vermişte olsa yeni bir çalışanınızda olsa muhakkak eğitim almasına destek olun unutmayın o kişi sizin iş ortağınız aldığı eğitimi sizlerin işinde kullanacak. Eminim sizlerde bilgili bir çalışan ile iş yapmak istersiniz. Önem vermek kadar önem verildiğini hissetmekte çalışanı çalıştığı yerle bağ kurmasını sağlayacaktır.
İş Planları oluşturun
Olabildiğince işlerinizi planlayın bu şekilde çalışmak kişi motive eder. Yapacağınız ve bekleyen işlerinizi görebilir ve önceliklerinizi belirleyebilirsiniz.
Ofis İçi Toplantılar Düzenleyin
Ofis çalışanlarınıza belirli gün ve saat vererek sizlere yöneltmeleri gereken sorularını yöneltecekleri zaman oluşturun bu şekilde sık sık işlerinizin bölünüp sizlere yöneltilen sorular ile iş konsantrasyonunuz dağılmamış olacaktır.
Verimliliğinizin Düştüğünü Hissettiğiniz Zaman Mola Verin
İşleriniz oldukça yoğun olabilir bu gayet doğal ama unutmayın bizler sürekli aynı tempoda çalışabilen varlıklar değiliz. Arada kısa molalar verip algımızı biraz rahat bırakmalıyız ki tekrar dönüş yaptığımızda odaklanabilelim. Bu molalar kısa ve verimli olmalı rahat bir koltukta kısa bir dinlenme veya sevdikleriniz ile yapacağınız kısa bir telefon konuşması olabilir.
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!