Hukuk Bürolarında Kağıt Kullanımı -3

Hukuk Bürolarında Kağıt Kullanımı

Günümüzde bir ofis personelinin bir yılda ortalama 10.000 sayfa kâğıt kullandığını biliyor muydunuz? Bunu bir de bir ofis sahibi olarak düşünün; ofisinizde 20 personeliniz var ve 10.000 adet sayfadan bir yılda 200.000 adet! Ya bu kullanılan kâğıdın size olan maliyeti? 200.000 adet sayfa tam 40 top kâğıt eder. Her bir topun maliyetinin yaklaşık 15.00 TL olduğunu kabul edersek, bir yılda sadece kağıda harcadığınız tutar 600.00-TL… Yazıcı kartuşu ve enerji tüketimini hesaba katmadan bile ne kadar maliyetli olduğunu fark edebildiniz mi?

Hukuk Bürolarında Kağıt Kullanımı -2

Hukuk Bürolarında Kağıt Kullanımı -2

Şimdi de başka bir açıdan düşünelim; kâğıt üretiminde kullanılan bir çam ağacının kütlesel ağırlığı ortalama 700-750 kg. Bu kütlenin ancak pürüzsüz ve bozulmamış kısımları kâğıt üretiminde kullanılmakta. Bu da ağacın yaklaşık % 50’lik bir kısmının ancak kullanılabileceği anlamına gelmekte. Geriye kaldı 350-375 kg. 500 sayfalık bir a4 paketi 2.5 kg olduğuna göre 1 ağaçtan üretilebilecek yaprak sayısı 70.000 adet civarında… Yani özetle 20 kişilik bir ofisin bir yıllık tüketimi “3 yetişkin Çam Ağacı” Bu sayıyı bulunduğunuz iş merkezi, yaşadığınız semt, ilçe, il ve ülke olarak düşündüğünüzde sonuç çok acımasızca… Üstelik yapılan araştırmalara göre bir ofiste basılan kağıtların % 45 i çöpe atılmakta.

Hukuk Bürolarında Kağıt Kullanımı

Hukuk Bürolarında Kağıt Kullanımı -1

Hukuk Bürolarında Kağıt Kullanımı -1

Alacağınız birkaç önlemle ofisinizde daha az kâğıt tüketerek hem doğaya hem de bütçenize katkıda bulunmak sizin elinizde…

  • Günlük iletişimlerin mümkün olduğu kadar e-posta üzerinden yapılmasını sağlayın. E-posta trafiğinin yoğunluğundan ve bu trafiğe yanıt vermenin zaman kaybına neden olacağını düşünenler olacaktır. Ancak işletme sahibi veya profesyonel bir yönetici olarak bu mail trafiğini önem derecesine göre sınıflandırmak ve bu dereceye göre cevaplamak ya da beklemeye almak gibi yöntemleri öğretmeniz bu olumsuz düşüncenin önüne geçecektir.
  • Toplantılarınızda katılımcılara gösterilecek notların donelerin basılı olarak kendilerine verilmesi gerekli mi? Peki bu doneleri toplantı esnasında projeksiyon cihazı ile sunup daha sonra sunumu katılımcılara mail atmanız? Ya toplantılarınızda not defteri kullanmak yerine Tablet ya da pc kullanmanız? Dijital teknolojiye ayak uydurmanız ciddi olarak önüne geçecektir. Birçok çalışan uygulayacağınız bu yeni yöntemi benimseme ve uygulamada zorlansalar da buna alışmaları uzun sürmeyecektir.
  • Ofisinizde personellerinizin rahatlıkla ulaşabileceği yerlere, yeterli miktarda geri dönüşüm kutusu koyup ve çalışanlarınıza da bu kutuların kullanımını teşvik edebilirsiniz. Bu yöntem size maddi bir kazanç sağlamayacak ama çöpe atılacak kağıtların yeniden dönüşüme girerek doğaya kazandırılmasına yardımcı olacaksınız…
  • Ofisinizdeki printer ve fotokopi makinelerinin kullanımına sınırlandırıp bir yetkili atamalısınız. Ne kadar istemeseniz de gerekli durumlarda yazıcı ya da fotokopi makinesini kullanmak zorunda kalabilirsiniz. Baskı yaparken yaprakları mümkün olduğunca çift taraflı kullanıp, bir belgeyi basmadan önce o belgenin gerçekten basılıp basılmamasını iki kere düşünüp karar vererek ciddi bir kâğıt israfının önüne geçmiş olacaksınız.
  • Ve son olarak hemen bir “KolayOfis” edinin… “KolayOfis” size, ofisinizde tek ve komple bir yönetim sağlayacaktır. “KolayOfis” ofisinizin iş verimliğinin artmasını hedeflerken size de her aşamasında raporlanabilir bir sistem sunmaktadır. İş takibi, hatırlatmalar, elektronik ortamda doküman takibi ve arşivleme, ofis dışı kullanım için altyapı ve çok daha fazla özellikleriyle “KolayOfis” size hayatı kolaylaştırır…
0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir