Hukuk Bürosu Yıl Sonu – İcra Raporları
Yıl sonu geldiğinde işletmelerin ve faaliyet gösteren tüm kurumların bir yıl boyunca yapmış olduğu işlemleri raporlama ve durumlarını görüp, bir sonraki yılı planlama süreçleri başlar. Bu noktada bir çok müvekkil veya kurumla çalışan hukuk büroları içinde aynı süreç başlar ve bürolar müvekkil bazında ve ofislerinde bulunan tüm dosyaları kapsayan raporlamalara başlarlar. Raporlamalarını genellikle dava ve icra olarak iki başlığa ayıran bürolar dosyalarında hem maddi raporlamalar, hem de yapılan işlemleri ayrı ayrı raporlamayı istemektedirler.
Hukuk bürolarında işlem sayısı anlamında en çok sayıya sahip icra dosyaları hem süreçleri anlamında hem de girilen tahsilat, masraf, ödeme, avans ve kazanılan vekalet ücreti kalemi açısından yoğun olan icra dosyalarını raporlamak için öncelikle bu verilerin yıl içerisinde düzenli ve raporlanabilir bir şekilde işleniyor olması gerekmektedir. Bu noktada bürolar kullandıkları sistemleri en efektif şekilde kullanıp kullanmadıklarını da bu raporlar sonucunda görmek mümkündür.
Yıl sonu geldiğinde yapılacak raporlamada öncelikle sadece o yıl açılan icra takipleri ve hala devam eden icra takibi dosyalarının sayılarının ortaya konması önemli bir istatistik ortaya çıkaracaktır. Bunun için kullanılması gereken rapor kriteri; takip açılış tarihi (01.01.2015 – 31.12.2015) ve sonrasında hala devam eden icra tik dosyalarının listesini çekerek 2 ayrı raporlama ile analiz yapılabilmektedir. Bunun için; takip durumu rapor kriterinden derdest durumda (takip devam ediyor) kullanılarak liste çekilmesi sağlanmalıdır.
Yıllık icra raporundan daha geniş raporlamalar elde etmek isteyen bürolar rapor kriterlerinde biraz daha detaya girmeleri gerekmektedir. Rapor kriterlerine icra dosyasına girilen bilgileri eklemek ve öncelikle genel bir liste oluşturmak gerekir.
Hukuk Bürosu Yıl Sonu – İcra Raporları Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
- Müvekkil,
- Karşı Taraf,
- Takip,
- Güncel Borç Bakiyesi,
- Haciz Durumu,
- Dosya Son Durum Bilgisi,
- Takip Durumu Bilgisi,
- Düşme Tarihi,
- Kabiliyet Oranı,
Yukarıdaki geniş kriterlerle alınan bir rapor içerisinde istenirse filtrelemeler yapılarak müvekkil bazında, icra dairesi bazında veya tahsilat oranı gibi kriterlerle yeni raporlamalar oluşturmakta mümkündür. Özellikle dosyaların tahsilat tutarlarının icra dosyaları için en önemli bölümü oluşturması raporlamalarda da tahsilat oranını kullanarak rapor çekmeyi gerektirmektedir. Bu sebeple rapor alacağımız sistemin bize tahsilat oranı gibi bir kriterde sayısal filtrelemelerle sunabiliyor olması önemlidir.
“Tahsilat” kriteri için alınması gereken raporlamalara: … değerden küçük, …. değerden büyük, ….. arasındaki, 0 tahsilat olanlar gibi sayısal verilerle icra dosyalarındaki tahsilat başarı oranı ölçümlenmelidir.
Tahsilat kriteri kadar önemli olan diğer bir kriter ise, dosyalardaki güncel borç bakiyesinin toplu şekilde sorgulanıp raporlanabiliyor olmasıdır. Bu özellik için rapor çekilen tarih için “güncel borç bakiyesi”ni rapora çekebilecek dinamik bir raporlama kullanmaya ihtiyaç vardır. Dosya bazında güncel borç bakiyesini hesaplamak gerek bireysel sistemlerde gerekse kullanılan icra programlarında mümkün olmakla birlikte bürolar için önemli olan toplu olarak yıl sonu icra raporu çekilmesi sırasında “Dosyaların Güncel Toplu Borç Bakiyesi” listelenmektedir.
Büroların bu tarz raporlamaların da onlara yardımcı olabilecek bir otomasyon sistemine ihtiyaçları vardır. Günümüz teknolojisi ile bu raporlamaları bileştiren KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi – Next Generation sisteminde tüm bu kriterleri raporlayabilmek ve kullanıcı açısından yıl içerisinde rahat bir kullanım ile bu girişleri yapmak mümkündür. Hukuk bürolarının özellikle yıl sonunda ihtiyaç duydukları raporlamaları tek bir tuş ile raporlamaları ve aldıkları bu raporlamaları excel, pdf ve word gibi diledikleri formatlara aktarmaları mümkündür.
KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi – Next Generation ile süreçleriniz ve raporlamalarınız sizin istediğiniz kriterler ve formatlarla hızlı bir şekilde sunulmaktadır. Raporlamada elde edeceğiniz verileri hazırlamak ile zaman kaybetmektense KolayOfis üzerinden alacağınız raporlamaları yorumlamak ve ofisiniz bir sonraki yıl planlamalarına odaklanmanız mümkün olacaktır.
Gerek şirketler gerekse hukuk bürolarında giriş yapılan verilerden elde edilen raporlamalar ve alınan riskler önemli rol oynamaktadır. Bu noktada hukuk büronuzda alacağınız raporlamalarla yeni bir dönemin kapılarını aralayabilirsiniz.
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!