Hukuk Bürolarında İş Geliştirme Yöntemleri
Son zamanlarda İş Geliştirme kavramı, hukuk firmaları için gün geçtikçe değişen ve giderek daha rekabetçi bir hale gelen bu pazarda stratejik bir odak haline gelmeye başladı.
Ancak çokta uzak olmayan bu kavramla ilgili birçok hukuk firması şu anda iş geliştirme fırsatlarını en üst düzeye çıkarmak konusunda başarısız olmakta. Yurt dışında yapılan bir araştırmaya göre Pazarlama ve İş geliştirme stratejisi geliştiren hukuk firmalarının %69 geliştirdikleri stratejinin sağlam bir planı olmadığı için başarısız olmuşlardır. Oysa ki sadece birkaç stratejik değişiklik yaparak, firmalar iş geliştirme başarısını çarpıcı bir şekilde geliştirebilirler.
Birçok avukat hala işlerini geliştirmek için eski iş ve okul bağlarına güvenmektedir. Ancak en bilinen yol her zaman en iyi yol değildir.
Hukuk şirketlerinin sonuçları artırmak için uyguladıkları bazı girişimler arasında iş geliştirme eğitimi, iş geliştirme uzmanlarını işe alma, Firma içerisinde verimliliği arttırıcı çözümler getirme gibi seçenekler gelmektedir.
İşte Hukuk Bürolarında İş Geliştirme Yöntemleri Sağlamak İçin Alınması Gereken 5 Önlem
1.Zaman Kaybetmeyin
Müvekkil olma ihtimali düşük olan müşterilerin fikrini değiştirmeye çalışmak sizin için sadece zamanınızı boşa harcamak olacaktır. Bunun yerine kaybedilen müvekkillerin kaybetme nedenlerinin daha erken tespit edip ilerlemek daha sağlıklı olacaktır. Bir iş fırsatının daha ileriye gitmeyeceğinin farkında olduğunuzda, onları dönüştürmek için çok fazla zaman harcamadan ileriye odaklanmanız önemlidir.
2.Verimliliğinizi Arttırın
Hukuk firmaları, tüm işletmeler gibi, en basit görevlerde bile verimsizlik yaşayabilir. Bir avukatın bir gününün baştan sona meşgul olduğunu düşünürsek, verimsizlikler aksama süresine neden olur ve günlük iş yüküne ayak uyduramamakla sonuçlanabilir.
Personel verimliliğini zamana ve paraya göre kavrayan standart raporlara ek olarak, daha ayrıntılı bir şekilde veriyi incelemek için KolayOfis ‘in Hukuk Otomasyon Sistemi’nin kolay kullanımlı modüllerinden faydalanabilirsiniz. Genel Yönetim Raporları sekmesini yalnızca belirli personeli yönlendirmenize gerek olmadan, genel olarak firmanızda üretkenliği ve verimliliği arttırmanıza yardımcı olabilecek her türlü değerli bilgiyi ortaya çıkarabilirsiniz. Bunları sıralarsak;
- Duruşma Yönetim Raporu,
- Danışmanlık Yönetim Raporu,
- İcra Yönetim Raporu,
- Genel Yönetim Raporu,
- Dört Çeyrek Raporu,
- İş Planı yönetim Raporu,
- Sözleşme Yönetim Raporu,
- Haciz Yönetim Raporu,
- Aylık Gelir Raporu,
- Müvekkil İlişkileri Raporu,
- Ara Karar Yönetimi,
- Yıllara göre Açılan Dosyalar,
- Borçlu Görüşmeleri Yönetim Raporu,
- Özel Muhasebe Raporu,
- Yukarıda sıraladığımız rapor verileriyle üretkenliği ve verimliliği arttıracağınız stratejiler belirlemek artık daha kolay olacaktır.
3.Ofiste Paylaşım Kültürü Geliştirin
Bireysel olarak çalışmaya alışmış yöneticiler için firmanın bir paylaşım kültürüne sahip olması zorlayıcıdır. Ancak bilinmelidir ki farklı avukatlar, müşterilere daha iyi hizmet verebilmek için sahip olunması gereken farklı becerilere sahiptir. Ayrıca, sadece samimi ve yapıcı bir şekilde birlikte çalışmak, başarı olasılığını arttırmakla kalmaz, kişisel gelişime de yol açar. Bu da, beraber çalışmak istediğiniz potansiyel avukatların firmanızı tercih etme olasılığını arttıracaktır.
Paylaşım Kültürünü oluşturmak ve bunu teşvik etmek için yapılması gerekenler;
- Ofisinizde “yalnız kurt” olmanın hiçbir katkısı olmayacağını öncelikle çalışanlarınıza belirtin ve Firmanın “bu işte birlikteyiz” tavrının arkasında olduğunu açıkça söyleyin ve işbirlikçi yaklaşımların önünü açın.
- Şeffaflığı ve bilgi akışını arttırın. Bu, yalnız kurt yaklaşımını terk etmekle yakından ilgilidir. Bilgilerini kendi departmanına yakın tutan çalışandan ziyade, herkes, bilgilerini şirket yararına biriktirmeye teşvik edilmelidir.
- Geri bildirim ve sürekli iyileştirme ortamını geliştirin. Yine, eğer çalışma ortamınız uzun zamandır yalnız bir kurt zihniyetini popülerse insanların yardım isteme konusunda tereddüt etmesi muhtemeldir. Herkesin yardıma ihtiyaç duymanın ve yardım istemenin iyi olduğunu bilmesi gerektiğinin altını çizin.
4.İşe alım uzmanlarının etkisini keşfedin.
Bir hukuk firmasının müşterileri firmayı hukuktaki uzmanlığı için işe alırlar. Benzer şekilde, satış sonuçlarınızı iyileştirmek için sizde bir iş geliştirme uzmanı işe almayı deneyebilirsiniz. İyi bir iş geliştirme uzmanı satılabilir hizmetleri uygulama alanlarınızı saptamanıza yardımcı olabilir ve hatta daha kolay satış için onları üretmenin yollarını bulabilir. Aynı zamanda potansiyel müşterilerin hedeflerine hitap etmek için satış sahalarını buna göre uyarlayarak potansiyel müşteri aday listeleri oluşturmayı ve takip etmeyi kolaylaştırır ve yeni müşteriler kazandıran etkili teklifler oluşturabilmektedirler. En önemlisi de, bu becerilerin çoğunu kurum içi ekibinize aktararak her çalışanı daha etkili bir satış elemanı haline getirebilirler.
5.Müvekkilleri Elde Tutma
Müvekkilleri elde tutmanın ne yazık ki sadece bir yolu vardır. Bu da müvekkilinize olağanüstü yasal hizmetler sunmaya dayanır. Güven, doğru ve zamanında hizmet müvekkilinizle aranızdaki sağlam temelin kurulmasında itici gücü oluşturur. Firmalar, müşterilerine beklentilerinin üzerinde ve ötesinde değer katabilecekleri yollar üzerinde beyin fırtınası yapmalıdır. KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi’nde yer alan E-Müvekkil Modülüyle güvenilir ve şeffaf hizmet sunabilir ve diğer hukuk bürolarının bir adım önüne geçebilirsiniz.
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!