Müvekkil Referanslarının Önemi - 1

Müvekkil Referanslarının Önemi

Avukatlar için müvekkil referansları artık hiç olmadığı kadar önemli hale gelmiştir. Avukatların müvekkil portföyünü geliştirmeyi benimsedikleri, kendi web sitelerini oluşturdukları ve sosyal medyada yer aldıkları için bu konuya dikkat etmeleri gerekiyor. Linkedin gibi bazı sosyal medya platformları da bu konuya önem vererek, müvekkil referansları (tavsiyeleri) için yerleşik bir bölüm oluşturuyor. Mevcut veya potansiyel müvekkillerinizi, Linkedin profilinize ekledikten sonra ‘’Mesaj Gönder’’ başlığının hemen sağındaki ‘’Diğerleri’’ seçeneğine tıklayarak birbiriniz hakkında tavsiye isteyebilir veya tavsiye edebilirsiniz.

Tüm meslek grupları için geliştirilen bu özellik sayesinde, müvekkillere avukatlarla olan deneyimlerini aktarma ve yorum yapma fırsatı sunuluyor. Peki avukatlar müvekkillerinden referans istemeli mi? En doğru müvekkil referansı nasıl olmalı?

Avukatlar Müvekkil Referanslarını Neden Kullanmalıdır?

Müvekkil Referanslarının Önemi - 1
Müvekkil Referanslarının Önemi – 1

Avukatlar için müvekkil referanslarının kullanılması kişisel bir tercih meselesine ve yargı yetkisinin etik kurallarına tabidir. Müvekkil referansları oldukça popüler bir müvekkil kazanım aracıdır. Bir müvekkilin güvendiği birinden referansı yoksa ilk olarak diğer müvekkil yorumlarına bakmayı tercih edecektir. Referanslar diğer müvekkil kazanımı araçlarından daha fazla önemlidirler. Bu yüzden müvekkil yorumları hukuk firmasının kendilerinden ziyade üçüncü bir tarafın söyledikleri gibidir. Avukatlar bu şekilde değerlerini müvekkillerinin sözleriyle gösterebilmektedir. Ayrıca bu yorum cümleleri çok ikna edici bir yapıya sahip olarak, potansiyel müvekkillere ulaşma stratejisinin önemli bir parçası haline gelebilir.

Müvekkillerden Referans Nasıl İstenir?

Müvekkil Referanslarının Önemi - 2
Müvekkillerden Referans Nasıl İstenir?

Verilen hizmetten memnun olan müvekkil, takdirlerini doğrudan firmaya iletse de avukatlara ya da hukuk bürosuna bir referans sunmayı büyük ihtimalle aklından bile geçirmeyecektir. Bu aşamada devreye girerek müvekkilden referans istemek en doğru yapılacak iştir. Müvekkile takdirini sözlü veya yazılı olarak ifade edip edemeyeceğini, bu düşüncelerini başkalarıyla paylaşmak isteyip istemediğini ve müvekkil portföyünü geliştirme materyali olarak kullanıp kullanamayacağını mutlaka sorun. Müvekkillerden onaylarını alarak yorumlarını yazılı olarak yayınlamayı teklif edin. Bir müvekkilden referans istemekte yanlış bir şey yoktur. Bu müvekkillerden geri bildirim almalarını isteyerek referansları yakalayabilirsiniz. Bunu sözlü veya yazılı olarak yapabilirsiniz.

Müvekkil anketleri, kendi performansınızı ve katılım boyunca müvekkilin memnuniyetini ölçmek, ek ihtiyaçları belirlemek ve gelecekteki müvekkillere hizmetlerinizi geliştirmek için düzenli rutininizin bir parçası olmalıdır. Bu araç referans almak için de yararlı olabilir.

Hukuk Bürolarında Müvekkil İletişimi Nasıl Artırılır isimli yazıda faydalı içerikler bulabilirsiniz.

En Etkili Referanslar Hangileridir?

Müvekkil Referanslarının Önemi - 3
Müvekkil Referanslarının Önemi – 3

Birçok portföy danışmanı müvekkillerinizden nedenlere dayalı referanslar almanızı önerecektir. Bu tür referanslar özellikle avukatların belirli uygulama alanlarında oldukça işlerine yarayabilir. Bununla birlikte, bu referansları elde etmek çok zor veya sorunlu olabilir. Çünkü müvekkiller davaları ile ilgili bilgileri açıklamaya istekli olmayabilirler. 

Avukatların müvekkillerine güven veren bir görünüm sergileme konusunda dikkatli olmaları gerektiği bir gerçektir. Bunlardan bazıları, yasal uyarılarla birlikte verilen referanslarla giderilebilir. Ancak o zaman bile, belirli yargı bölgelerinde olmak için ince bir çizgi vardır. Sonuçlara dayalı bir referans, hemen ardından bir feragatname, referansın etkisini azaltabilir.

Meslekten olmayan çoğu kişi avukatlarını teknik ve hukuki becerilere göre seçmez ya da değerlendirmez. Bunun yerine avukat seçimlerini aldıkları hizmete ve hukuk büronuzla yaşadıkları deneyime göre derecelendirirler. Müvekkillere nasıl davranıldığı ve avukatın (hukuk bürosunun) kendilerini nasıl hissettirdiği son derece önemlidir. Müvekkillerinizden sizinle veya firmanızla çalışma deneyimi hakkında geri bildirim istemek bu durumu yorumlamak için size yol gösterici olabilir. Müvekkillere, temsillerini üstlenmeden önce ve sonra nasıl hissettiklerini de sormayı unutmayın. Onlara hizmetinizin en iyi özelliğinin ne olduğunu ve sizinle çalışmak konusunda onları en çok neyin etkilediğini de öğrenmeden geçmeyin.

İdeal olarak, pazarlama materyalleri müvekkillerinize sunduğunuz farklı hizmetleri ele alan referanslar içermelidir. Farklı müvekkillerin farklı konulara yönelik hikayelerinin ve deneyimlerinin birleşimi, hizmetinizin bir bütün olarak çok daha anlaşılabilir olmasını sağlayacaktır.

Müvekkillerinizin Kendi Sesini Kullanmak İyi Fikir Olabilir mi?

Müvekkil Referanslarının Önemi -4
Müvekkillerinizin Kendi Sesini Kullanmak İyi Fikir Olabilir mi?

Belirli geri bildirim talep etmek için tasarlanmış soruları kullanarak, müvekkilinizin, referanslarını oluşturmak için yönlendirmek isteseniz de, en iyi referanslar müvekkilin kendi sesindedir. Yeni Müvekkil kazanımında inandırıcı olabilmek için, referansın avukat yerine müvekkilden gelmiş olması ve öyle gözükmesi çok önemlidir. Müvekkil hikayesini kendi sesiyle anlattığında, gerçek olduğuna dair herhangi bir soru işareti olmayacaktır.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir