Hukuk Büroları Arasında Farklılık Yaratacak 3 Tüyo
Dünyamızda hızlıca değişen teknolojik gelişmeler özellikle son on yılda tüketici tercihlerinde kökten bir değişiklik sağladı. Farklı web siteleri ve çevrim içi uygulamalarla tüketici beklentileri belirlenmeye devam ediyor.
Bu kadar hızlı ve kökten bir değişim yasal hizmetler noktasında duruyor mu? Tabi ki hayır. Hukuk Sektörü de bu beklentileri karşılamak için adaptasyon sağlamaya çalışıyor.
Müvekkillerin beklentileri arasında olan E-müvekkil entegrasyonu yani dosyasına ait belgeleri görebilme, dosya son durumu hakkında bilgi sahibi olabilme ve dosyasıyla ilgili mali son durum gibi bilgileri anlık olarak görebilme kabiliyeti de yer almaktadır.
Peki bu yeni teknolojik gelişmeler ışığında bir müvekkil adayı çalışmak istediği hukuk bürosunu seçerken en çok neye dikkat eder?
Onaylanma ve Tanınırlık
Clio 2017 Yasal Eğilimler Raporu’na göre, yasal hizmet tüketicilerinin yüzde 62’si bir arkadaştan, aile üyesinden veya başka bir avukattan tavsiye almaktadır.
Ancak tavsiye bulunamadığında nasıl bir seçim yapacaktır?
Bu noktada diğer kişilerin tavsiyesinden faydalanacakları çevrim içi arama motorlarına ve web sitelerine yöneleceklerdir.
Müvekkil adayı bir avukatı aradığında eski müvekkilinin iyi referansı veya olumlu bir deneyimini bulduğunda bu karar verme hızını arttıracaktır. Çünkü deneyim ve itibar seçim noktasında iki kilit olgudur.
Hukuk bürosu sahipleri artık deneyimlerini ve referanslarını gösterebileceği çevrim içi uygulamalara dahil olarak iyi bir deneyim, güçlü bir olumlu çevrimiçi inceleme oluşturabilirler.
Geri Bildirim Hızı
Bir yönlendirme veya web aramasından bir hukuk firması bulduktan sonra, potansiyel bir müvekkilin işe alma kararındaki en önemli faktör yanıt verebilirliktir. Araştırmalar, tüketicilerin gerçek zamanlı iletişimi alışkanlık haline getirdiğini göstermektedir. Bir alım formu veya bir e-posta gönderdiklerinde, saatler değil dakikalar içinde yanıt beklemektedirler.
Tüketicileri müvekkillere dönüştürme yeteneği, yanıt süresinden büyük ölçüde etkilenir. Bir Clio araştırmasına göre, soruyu ilk beş dakika içinde yanıtlayan bir hukuk bürosunun, soruyu soran kişiyi müvekkile dönüştürme olasılığı, yalnızca bir saat sonra yanıt veren başka bir hukuk firmasından 10 kat daha fazladır.
Ancak bu, bütün gün telefonunuza bağlı olmanız gerektiği anlamına gelmez. Birçok hukuk firması, çağrı merkezleri oluşturarak ilk potansiyel müvekkil yanıtlarını dış kaynaklardan temin etmeye başlamakta veya ilk soruları yanıtlamak için bir chatbot (sohbet robotu) kullanmaktadır.
Yalın Etkileşim
Müvekkil adayıyla telefonda görüşmeler sırasında stresli ve gergin dakikalar yaşanabilmektedir. Bu konuyla ilgili yapılan araştırmalara göre; Genç tüketiciler, sıklıkla telefonlarını kullanmak, telefon görüşmeleri yapmaktan rahatsızlık duyduklarını bildiriyorlar. Aslında, avukatlarla metin veya e-posta yoluyla iletişim kurmayı tercih ettikleri de araştırma sonuçlarından biri. 21 ve 50 yaş arasındaki tüketicilerin yüzde 50’den fazlası, telefon görüşmeleri yerine web ve mobil iletişimi tercih ettiklerini bildiriyor.
Peki bu veriler Hukuk büronuz ve sizin için ne anlama gelmektedir?
Web sitenizin açılış sayfasındaki bir telefon numarasının veya bir e-posta formuyla eğilim gösteren iletişim modeline ulaşamayacağınız anlamına gelmektedir.
Müvekkil adaylarının çevrimiçi bir talep formu doldurmalarına izin vermek ve daha sonra çevrimiçi bir istişare planlamalarını sağlamak yalın iletişimi sağlamakta basit bir çözüm olabilir. Diğer fikirler arasında, müvekkillerin çevrimiçi belgeleri imzalamasına ve çevrimiçi ödeme sistemini kullanmalarına olanak tanıyan, belge paylaşımı için güvenli bir çevrim içi portal oluşturma konusu seçeneklerde yer almaktadır.
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!