Podcast Yayıncılığı Yapmak İsteyen Avukatlara İpuçları -2-

Podcast Yayıncılığı Yapmak İsteyen Avukatlara İpuçları -2-

Yayın Süresinin Belirlenmesi

Yazımızın ilerleyen aşamalarında konu ile ilgili analizlere ulaşabilirsiniz. Özetle yapılan araştırmalar, podcast dinleyicileri yayınları işe/okula gidip gelirken yoğunlukla dinlediğini göstermektedir. Metropollerde değişiklik gösterse de genel de bu süre ortalama 25-30 dakika olarak ölçülmektedir. Bu süre dinleyicinin araca binmesi, yerleşmesi ve inişi hazırlığı haricinde kalan süre olarak düşünülmektedir. Uzun soluklu yayınlarda dinleme esnasında karşılaşılabilecek motivasyonu engelleyebilecek durumlar dikkate alındığında podcastinizin başarısına gölge düşürecektir. Yapılan analizlerde en başarılı yayınların 15-20 dakika aralığında olduğu gözlemlenmektedir.

Podcast çekimleri belirlenen sürede bitmeyebilir. 20 dakika planlandığında 22-23 dakika ya da 17-18 dakika kabul edilebilir sürelerdir. Ancak 20 dakika planlandıysa ve 17 dakika da bitiyorsa 20 dakikaya tamamlanmaya uğraşılmamalıdır. Uzatılmaya çalışılan yayın konunun tekrarı ve cümlelerin uzatılması ile sıkıcı olabilir. Kısaltılmaya çalışılan yayını hızlandırmak ise konunun anlaşılmamasına neden olabilir.

Podcast uygulamalarının yoğun olarak kullanıldığı bazı gün ve saatler var. Ancak “Şu aralıkta dinlenir” gibi bir kavram belirtilmesi mümkün değildir. Nitekim yapılan araştırmalara göre podcastler hafta içi hafta sonuna göre daha fazla indiriliyor. İndirilme saatlerine bakıldığında ise akşam yatmadan önce ve sabah kalkar kalkmaz podcastlerin indirildiği görüntülenmekte. Buda demek oluyor ki insanlar sabah işlerine/okullarına giderken, akşamüzeri ise evlerine dönerken yolda dinleme ihtimalleri çok daha yüksek.

Kendimizden örneklendirecek olursak kısıtlı olan öğle arasını yemek yemek, çevremiz uygunsa kısa bir yürüyüş yapmak, sosyal medyada vakit geçirmek ve özel görüşmelerimiz için kullanıyoruz. Hiç birimizin aklına öğle arasında ya da kısa molalarda podcast dinlemek gelmiyor. Podcast dinleyicilerinin birçoğu için de böyle. 

Araştırmalara Göre

Nisan 2018 ve Mayıs 2019 tarihleri arasında yapılan analizlerde podcastlerin en çok yayınlandığı ve kullanıcılar tarafından en çok indirildiği gün ve saatler aşağıdaki grafiklerde çıkartılmıştır. Tablodan da görüleceği gibi, en çok Salı sabahı saat 05:00’te indirme yapılıyor. O saatte görülen medyan indirme değeri ise bölüm başı 10386. En popüler yayın saati ise geçtiğimiz yıl 809 bölüm sayısı ile Çarşamba sabaha karşı 02:00 olarak karşımıza çıkıyor. Sabahın erken saatlerinde, çok da bölüm yayınlanmayan 04:00’te bile, yayınlanan bölümler genellikle daha iyi bir performans gösteriyor. Anlaşıldığı gibi sabaha karşı 5’e kadar yüklenen ve kişilere henüz gün başlamadan ulaşan bölümler iyi sonuçlara erişiyor. Sonrasında ise indirme oranlarında düşüş gözleniyor.

Podcast Yayıncılığında “Podfade” e Düşmemek Hayati Önem Taşır

Podfade, bir Podcast’in yavaş yavaş veya aniden, önceden haber vermeksizin yeni bölümleri yayınlamayı bırakıp ivmesini kaybetmesi ya da durmasıdır. Kurumsal marka için başlatılan podcast yayınları ancak ikna edici iyi bir neden olmadan içerik oluşturma ve yayınları bırakılırsa, hedef kitle için güven kaybedici olabilir. Bir süre sonra geri dönülse dahi, kaybolan güveni geri kazanmak güçleşecektir.

Podcast yayınlarında hedef kitle nezdinde bir bağ ve güven tesis etmeye çalışırken, Podfade’e düşerek umulanın tersine tutarsızlığa düşmek güvensizliği tetikleyebilir. Bu nedenle doğru başlangıç zamanını bulana kadar Podcast’e hiç başlamamak, Podfade’e düşmeye tercih edilmelidir. Ancak doğru zaman beklenirken başkalarının konularımızla ilgili hedef kitlenizle bağ kuracak kendi yayınlarını başlatma riski de dikkate alınmalıdır.

  • Podfade gerekçeleri nelerdir?
  • Konuya karşı tutku veya ilgi kaybı
  • Yeterli Zaman ayrılamama
  • Ortak sunucu (co-host) ayrılığı
  • Konuk bulamama
  • Düzenleme (edit) zorluğu
  • Topluluğu (dinleyicileri) büyütememe
  • Yeni içerik geliştirememe
  • Podcast’i duyurmaya ve pazarlamaya çalışırken bunalma
  • Başka podcast’lerle mukayese etme ve yeterince iyi olduğunu düşünmemek

Özet

Eğer Podcast yayınlama kararı alınacaksa, karar çerçevesinde kurulan planlamaya sadık kalınmalıdır. Gerekirse sezon olarak düşünülmelidir. Yayınlarda sezon vurgusu yapılmalıdır. Belirlenen plan içerisinde hedef tutturulduysa yeni bir karar gibi yeni sezon planlaması oluşturulmalı ve paylaşımı yapılmalıdır. (örn: dizi mantığı, hiçbir izleyici tutmayacak ve erken final yapacak bir diziye başlamak istemez. İyi bir yayıncı da dizileri tutmasa bile planlanan sezonun finali yapmadan bitirmez. Hedefe ulaşıldıkça yeni sezon gelecektir. Erken final kararı alan yapımcıların bir sonraki projelerinde genelde hüsran ile sonuçlanmıştır)

Podcast Yayıncılığı Yapmak İsteyen Avukatlara İpuçları -2-

Podcast Yayıncılığı Yapmak İsteyen Avukatlara İpuçları -1- adlı yazımızı okumak için tıklayınız

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir