Hukukçuların Sosyal Medya Kullanım İstatistikleri

Hukukçuların Sosyal Medya Kullanım İstatistikleri

2022 yılı biterken önümüzdeki yeni hedeflere odaklanmamız olası. Ancak bu hedeflerin gerçekleşmesi için hayal kurmak çok yeterli değil. Mevcut verileri doğru okumak ve bu noktada yönlenmek hedeflere ulaşmakta bizi hızlandıracaktır. Bu yazımızda dünyada hukuk sektöründe sosyal medya kullanımın ne ölçüde olduğunu inceledik. Sosyal medya özellikle son yıllarda hayatımızın büyük bir parçası halini aldı. Sosyolojik anlamda bu kadar büyük bir etkileşim varken sektörlerinde buna duyarsız olması mümkün değildir. Her ne kadar ülkemizde Hukuk firmalarının pazarlama faaliyetinde bulunmaları yasal değilse de diğer ülkelere bakıldığında, hukuk firmalarının sosyal medyayı bir pazarlama aracı olarak kullanması doğaldır.

Hukuk firmalarının ve bağımsız avukatların %81’i en az bir sosyal medya platformuna sahip olduklarını söylüyor. (ABA, 2020)

  1. Sosyal medyayı profesyonel amaçlarla kullananların %66’sı bu platformları kariyer gelişimi için kullanırken, %51’i müvekkil tabanını oluşturmak için kullanıyor.
  2. Avukatların en çok tercih ettiği sosyal medya platformu Linkedin (%76) olduğunu görüyoruz. Bunu Facebook (%60), ardından Twitter (%37), Martindale (%35) ve Avvo (%22) takip ediyor. (ABA, 2020)
  3. Hukuk firmalarının %70’i sosyal medyanın genel pazarlama stratejilerinin bir parçası olduğunu söylemiştir. (SproutSocial, 2019).
  4. Sosyal medyayı profesyonel olarak kullanan avukatların %35’i bunun sonucunda yeni müvekkiller kazanabilmektedir (SproutSocial, 2019).
  5. Am Law 200 şirketlerinin %38’i podcast üretiyor ve bu sayının 2021’de artması bekleniyor (Good2bSocial, 2020).
  6. Hukuk firmalarının %37’si Linkedin reklamlarından faydalanmaktadır. (Good2bSocial, 2020).
  7. Hukuk firmalarının %80’i pazarlamalarının bir parçası olarak web seminerlerini kullanıyor. (Good2bSocial, 2020).
  8. Sosyal medya potansiyel müvekkillerin %80’inin Linkedin’dan geldiğini ve potansiyel müvekkil yaratmada Facebook’tan %277 daha etkili olduğunu bildiriyor (Good2bSocial, 2020).
  9. İçerik paylaşmak ve güncellemeler göndermek için geçen ortalama süre sadece 7 dakikadır. (Optimize Edilmiş Avukat, 2019).
  10. Takipçiler ve etkileyicilerle bağlantı kurmak için geçen ortalama süre sadece 6 dakikadır.
  11. Yorumları ve soruları yanıtlamak için geçen ortalama süre 7 dakikadır.
Bu noktada Yasal tüketici istatistiklerine bakıldığında ise
  1. Müvekkillerin %22’si nereye bakacaklarını bilmedikleri için hukuki yardım almamaya karar veriyor. (LSC, 2017)
  2. Hukuki yardıma ihtiyaç duyan müvekkillerin %38’i aramalarını arama motorlarından gerçekleştiriyor (Broughton Partners, 2020).
  3. Potansiyel müvekkillerin %25’i, ilk erişim yöntemi olarak e-postaları tercih ediyor (Clio, 2020).
  4. Hukuk firmalarının %60’ı e-postalara hiç yanıt vermezken, %27’si geri dönüş telefon aramalarını yanıtlamıyor. (Clio, 2020).

Hukukçuların Sosyal Medya Kullanım İstatistikleri

Sosyal Medya ve Hukuk adlı yazımızı okumak için tıklayınız

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir