Hukuk Büronuzda Daha İyi İletişim Nasıl Sağlanır?
Hukuk Büronuzda Daha İyi İletişim Nasıl Sağlanır?
Hukuk Büronuzda Daha İyi İletişim Nasıl Sağlanır? ; Noah Harari’ye göre insanlar arasındaki ilk iletişim dedikodu ihtiyacının giderilmesi sonucu ortaya çıkmıştır. Her ne kadar mizahi gelse de iletişimin başlangıç noktasıyla şu an ki iletişim kavramına verilen anlam birbirinden oldukça farklı. Günümüzde iş hayatındaki mutluluğun ve başarının kilit noktalarından biri etkin ve iyi iletişim kurmaktan geçiyor.
Her birey kendini iyi iletişimci olarak tanımlasa da hukuk büronuzda iletişimi geliştirebileceğiniz harika yöntemleri yazımızda paylaşıyor olacağız.
Büronuzda kişiler arasında zayıf bir iletişim olduğunu fark ettiniz. Bunun birçok nedeni olsa da bunun zamansızlıktan kaynaklanmadığı kesin. Çünkü yapılan bir araştırmada mesai saatleri içerisinde çağrı-e-posta ve toplantılara harcanan zaman son 20 yılda %25-50 oranında artmış olduğu tespit edilmiştir. Kaliteli iletişim e-posta, telefon görüşmeleri veya toplantı maddelerinin üstünden geçmekten fazlasıdır. Her gün dünyada 205,6 milyar e-posta gönderilip sadece üçte birinin gerçekten açıldığı, ayda ortalama 61 toplantı yapan firmalarının çalışanlarının %39 ‘u toplantıda uyuyup ve %73 toplantı sırasında başka bir işle ilgilendiği bir durumda iyi iletişim kurmak için başka yollar denenmelidir.
Zayıf iletişim, çalışanlar tarafında motivasyonunun azalmasına ve verimli çalışmasına engel olduğunu göstermektedir.
Yine yapılan bir araştırmada “İşverenleri tarafından saygı duyulduğunu hisseden ve işe bağlı çalışanların, kuruluşlarından ayrılma ve yeni iş arama olasılıkları %87 daha azken, çalışanların sadece yüzde 38’i şirketlerinin kendilerine saygılı davrandığını söylemektedir.” Çalışan devrinin yüksek olması hem hukuk bürosun için maliyet hem de çalışan tarafından hayal kırıklığı olacağından iki taraflı bir kaybediş yaşanacaktır.
Aşağıda hem bireysel hem kurumsal iletişim becerilerinizi geliştirecek önerilerimiz bulunmaktadır.
1-İletişimde Şeffaflık
Şirketlerin çalışanlarını önemsediğini göstermek için şeffaf olmaları gerekir. Çok basit bir cümle gibi görünse de bu pratikte biraz zordur. Burada kastedilen tavır her şeyin sır gibi saklandığını hissettirilmesidir ki bu çalışanlar üstünde hoşnutsuzluk yaratır.
Elbette, yönetim bir büroda olan her şeyi ifşa edemez, ancak mümkün olduğunca açık olmaya çalışmalıdır. Bu şekilde, çalışanlar kendilerini ait hissederler ve organizasyonun genel planının bir parçası olurlar.
2-Aktif Dinleyici
Aktif dinleme gözden kaçan bir iletişim aracıdır. Yoğun bir iş döngüsü sırasında, biri sizinle konuşurken birden çok işi yapmanız aslında mümkün değildir.
Ayrıca birinin söylediğini anlamak için onu gerçekten dinlemiyorsak, ona, büromuza ve kendimize zarar veririz.
Örneğin, bir sözleşmeyi gözden geçiriyorsunuz ve iş arkadaşınız size bir soruyla geliyorsa, birçok seçeneğiniz vardır. Bu seçeneklerden üçünü ele alalım;
A-Bir yarınız telefonunuza ve bilgisayarınıza odaklı olurken ve sözleşmeyi incelemeye devam ederken bir yarınızla iş arkadaşınızı dinleyebilirsiniz.
B-Yaptığınız her şeyi durdurabilir, kişiye dönebilir ve onunla verimli bir konuşma yapabilirsiniz.
C-Yapılması gereken bir işin ortasındaysanız, kişiyle tüm dikkatinizi verebileceğiniz başka bir zamanda buluşmayı ayarlayabilirsiniz.
İkinci veya üçüncü seçeneği seçtiğinizde, sizinle konuşan kişiden daha fazlasını öğrenecek ve muhtemelen size danıştıkları konuyu çok daha iyi ele alabileceksiniz. İlk seçeneği seçerseniz, ilk seferinde temel unsurlarını kaçırdığınız için aynı konuşmayı tekrar yapmak zorunda kalabilir veya soruyu yanlış anlayıp üzerinde çalışmaya başlarsanız da çalışmayı yeniden yapmak zorunda kalabilirsiniz.
3-Nesil Çatışmasının Önüne Geçmek
Her yaş ve jenerasyondan insanla çalışmak, büronuza farklı düşünceler katacağı için şirkete fayda sağlayabilir. Bununla birlikte, kuşaklar arası farklılıklar iletişimi farklı şekilde görebilmektedir. Aşağıdaki istatistikler, işyerlerinin farklı iletişim tercihleriyle karşılaştığı zorlukların sanki bir remini çiziyor gibi.
Çalışanların yaklaşık dörtte biri, e-postanın büyük bir üretkenlik katili olduğunu düşünüyor.
Y kuşağının yüzde 81’i, “son teknolojinin, bir ayrıcalık değil; ideal bir çalışma ortamı için önemli bir gereklilik olduğunu düşünüyor.
Çalışanların %44’ü iç iletişim araçlarının daha geniş çapta kullanılmasını istiyor.
Y kuşağının %49’u işyeri iletişimini artırmak için sosyal medya araçlarını destekliyor.
Genel olarak, büronuzda farklı iletişim seçenekleriyle, birbirinizin tercihlerine saygı duyarak belirli bir iletişim yöntemi oluşturabilirsiniz.
4-Teknolojinin Getirdikleri
Sürekli gelişen teknoloji ile yeni iletişim yöntemlerine uyum sağlamak bazen zor olabilir. Ayrıca dünyanın hazırlıksız yakalandığı pandemi süreci de çalışma prensiplerinde köklü bir değişikliğe sebep oldu. Örnek olarak, Gallup araştırması, ABD çalışanlarının % 43’ünün bazı zamanlarda uzaktan çalıştığını gösteriyor.
Uzaktan çalışan personelin iletişimde etkileşim halinde olması için; kuruluşun uzak çalışanı destekleyen bir ilke oluşturması ve uzaktan çalışan personelin telefon görüşmeleri, video konferans ve e-postalar aracılığıyla bağlı kalması önemlidir. Etkili bir şekilde ele alındığında, uzaktan çalışanlar, yerinde çalışanlar kadar bürosuyla sağlıklı bir iletişimde kalmalıdır.
Hukuk Bürolarında İletişimin Önemi konulu blog yazımız için tıklayınız.
Hukuk Büronuzda Daha İyi İletişim Nasıl Sağlanır?
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!