KolayOfis Pivot (Özet) Tablo Kullanımı – Danışmanlık Hizmeti
Pivot tablo olarak bilinen ve en basit ifadesi ile kapsamlı tablo verilerin özet halini aldığımız bir veri işleme tekniğidir. Pivot tablo tekniği ile bir tablodaki sütunları satır olarak veya satırları sütün olarak görebilirsiniz. Elinizde hazır bir tablo varken bu tekniği hiçbir formüle veya filtrelemeye ihtiyaç duymadan hızlı ve basit bir şekilde kolayca uygulayabilirsiniz. Nasıl mı? Özet tablosu olarak çevrilen bu tekniği sizlere yazımda örnek veriler ile anlatmaya çalışacağım.
Danışmanlık veren bir hukuk firmasının haftanın sonunda bu hizmetin raporunu çektiğini düşünelim. Elinde hazır bir rapor var (Excel Tablosu). Pivot yöntemini kullanmadan alacağı tablo aşağıdaki gibi olacaktır.
Almak isteğimiz raporun ise hangi avukat bu hafta kaç danışmanlık vermiş ve hangi danışman daha çok danışmanlık hizmeti almış. Bu tabloda yer alan veriler haftalık olduğu için nispeten az ama yine de düzenlemek için filtreleme ve sıralama ile tablonuzu doğru bir şekilde düzeltmeniz gerekecek. Görüldüğü üzere aynı avukat birçok kişiye danışmanlık vermiş ve aynı danışan birçok avukattan danışmanlık almış. Bu tabloyu zaman ve emek ile elbette düzenleyebilirsiniz. Ama bunu size tek bir tuşla ile sunan bir teknik varken neden yapasınız ki?
Excel Pivot (Özet) Tablo Kullanımı
Şimdi bu tabloyu en çok danışmanlık hizmeti veren avukatları alacak şekilde görmek istediğimizi varsayalım. İzlemem gereken adımlar sırası ile; Tablodaki tüm verileri seçili hale getirip Excel’in ekle kısmında yer alan Pivot Table (Özet Tablo) seçeneğine tıklıyoruz.
Açılan pencereden dilerseniz yeni bir Excel tablosunda pivot table raporunuzu almak için çalışmaya devam edebilir ya da aynı tablo üzerinde çalışmanızı sürdürebilirsiniz. Biz örneğimizde yeni bir sayfa tablo seçeneğini seçerek ilerliyoruz.
Karşımıza aşağıda görüldüğü gibi bir alan gelecek ve sağ tarafta bulunan veri başlıklarını almak istediğimiz rapora göre seçip düzenleyeceğiz.
En çok danışmanlık veren avukata göre rapor alacağımız için SAAT verisini ilk olarak seçiyoruz ardından DAKİKA, kim verdiği öğrenmek için BÜRO ÇALIŞANI verisini ve daha sonra MÜVEKKİL verisiniz bu sıra sizlerin raporu nasıl düzenlemek istediğinize kalmış ama almak istediğiniz rapor en çok danışmanlık veren avukatı belirlemek için ise bu şekilde gitmenizi öneririz.
Aşağıda yer alan tabloda ise bir önceki tabloya uyguladığımız Pivot tekniği sonrası verileri görmektesiniz. Her avukatın altında Toplam verdiği danışmanlık süresi yer almakta böylece bir hafta boyunca en çok kim danışmanlık vermiş görebilmekteyiz.
KolayOfis Pivot (Özet) Tablo Kullanımı
Eğer bir KolayOfis kullanıcısı iseniz ve programınız KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi Next Generation Premium veya Kurumsal paket ise bu rapora aşağıda yer alan menülerden kolayca ulaşabilirsiniz.
Şimdi aynı Raporu KolayOfis programımız üzerinden tek bir seferde çekelim.
KolayOfis Pivot (Özet) Tablo Kullanımı için sırasıyla şu adımları izleyin;
Raporlar Menüsü içerisinde bulunan Saat Rapor Çıktısı alt menüsünde yer alan Özet Rapora Geç’e tıklayın.
Karşımıza gelen alandan Müvekkil seçeneği seçip yukarıdaki verilerin içine taşıyalım
Personel verisini seçip Toplam Sürenin yanına sürükleyip bırakalım
Yıl ifadesinden sadece 2019 seçili kılalım diğer yılları kaldıralım ve Tamam diyelim.
Oluşan Rapor’a eklemek istediğiniz diğer verileri de sürükleyip bırakabilirsiniz. Bizim örnek raporumuz için bu iki veri yeterli olacaktır. Artık Raporu Yazdır seçeneği ile işlemimizi sonlandırabiliriz.
Aşağıda yer alan bağlantı adresi üzerinden KolayOfis Pivot (Özet) Tablo Kullanımı videosunu izleyebilirsiniz. Video açılmıyor ise lütfen tıklayınız.
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!