Mobil İmza

Mobil İmza Nedir ? Nerelerde Kullanılır ? Ne Şekilde Nerelerden Temin Edilir ? Mobil İmza Ücreti Nedir ?

Mobil İmza ‘nın temel amacı , ıslak imza ile yapılması gereken işlemlerin elektronik ortamda imzalanıp , hiç bir sorun yaşamadan süreçlerin işlenmesidir. Mobil imza sayesinde , ıslak imza ile yapılan işlemler sonrasında gerekli olan kurum ve kuruluşlara teslim edilmesi gereken işlemlerin , sanal ortamdan yapılması mümkün hale gelir. Yani mobil imza ile imzaladığınız bir belgeyi elektronik ortamdan gerekli yerlere hiç bir zaman kaybına uğramadan teslimatını gerçekleştirebilirsiniz.

Mobil İmza ‘nızı bir çok farklı alanda kullanabilirsiniz. Şirket içerisinde kullanılan otomasyon sistemlerinde , doküman yönetim sistemlerinde , bankacılık işlemlerinizde , e – devlet ve e – belediye  sistemlerini kullanabilmek için , bazı kurum ve kuruluşlarda , e – ticaret ile ilgili olan sitelerde ve daha bir çok alanda mobil imza ‘nızı rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Mobil İmza ‘nızı Türkiye ‘de hizmet veren operatör firmalarında temin edebilirsiniz. Mobil İmza ‘nızı temin edebilmek adına her operatör firmasında ayrı işlemler uygulanıyor gibi gözükse de temel de yapılan işlemler aynıdır. Örnek teşkil etmesi adına bir operatör firmasından ne şekilde mobil imza ‘nızı temin edebileceğinizi açıklayalım.

1. Adım : Cep telefonunuzdan SMS ile başvuru için öncelikle Turkcell 2929 ‘a TC Kimlik Numarasını yazarak SMS göndermeniz gerekecektir.
2. Adım : Size SMS servisi 2750 ‘den “Turkcell mobil imza ön başvurunuzu aldık, başvurunuzun tamamlanması için , sizi en yakın Turkcell iletişim merkezine kimliğiniz ile bekliyoruz” cevabı gelecektir.
3. Adım : Bu SMS den sonra ön kayıt işlemlerinizi, iletişim merkezine gitmeden de internet üzerinden tamamlayabileceğinizi söyleyebilirim.
4. Adım : Bu SMS ten sonra Garanti Bankası gibi GSM operatörünüz ile anlaşmalı bankanızın internet şubesinden “mobil imza başvurusu” formunu doldurmanız ve burada yapılacak olan yönlendirmelere göre işlemlerinizi tamamlamanız gerekmektedir.
5. Adım : Bu işlemlere devam ederken cep telefonunuz ( GSM numaranız) ile bankanız arasındaki entegrasyonun sağlanması için SMS olarak gönderilen kodun ilgili alanlara girilmesini isteyecektir. (İşlem sırasında cep telefonunuza gelen uyarılar sizi yönlendirecektir.)
6. Adım : Daha sonra ise cep telefonunuzda mobil imza girişleri için sürekli kullanacağınız ve unutmamanız gereken bir şifre belirlemeniz ve tanımlamanız gerekecektir.
7. Adım : Kod girişi ve şifre belirleme işlemlerini gerçekleştirdikten sonra, GSM operatörü tarafından, SMS yolu ile cep telefonunuza mobil imza tanımlama işlemlerinin gerçekleştiği ve kullanıma hazır olduğu bilgisi ulaşacaktır.
8. Adım : Bu bilgi de ulaştıktan sonra, e-devlet işlemleri, belge imzalama, UYAP, MERSİS, MERNİS, bankacılık işlemleri gibi elektronik imzanın geçerli olduğu her ortamda mobil imzanızı kullanmaya başlayabilirsiniz.

Biraz uzun ve kafa karıştırıcı bir işlem gibi gözükse de mobil imza temin işlemlerinizi çok kısa bir süre içerisinde sonuçlandırabilirsiniz.

Fiyatlandırma ise tüm operatör firmalarında bir standarta oturtulmuş. Ücretlendirmeler her firmada da aynı şekilde ; faturalı hatlarda aylık 5 TL ve faturasız hatlarda ise haftalık 1,5 TL olarak bedel biçilmiş.

Mobil İmza ile işinize hız katabilirsiniz.

1 cevap

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir