Kurumsal Uyap Web Servis Hizmeti Nedir?

Kurumsal Uyap Web Servis Hizmeti Nedir?

Hayatın akışı git gide hızlanmakta ve hem bireyler hem de kurumlar için zaman yönetimi ve zamanın etkin kullanılması önem kazanmaktadır. Kurumların tarafı oldukları davalardaki süreçlerini takip edebilmek için harcayacakları emek, zaman ve masrafı ayrı bir yük halini almış. Bu noktada Adalet Bakanlığı Uyap Kurumsal Web Servisi ile bu sorunu çözümlemiştir.

Kurumsal Web Servis hizmeti; Hem kamu hem de özel kurumlar için kullanıcı bazlı olmaksızın dava ve icra dosyalarına ait bilgileri kendi veri tabanlarına ekleyip rapor alabilir, sisteme aktarılan belgeleri çekebilir ve davalarına ait son güncel bilgileri alabilirler. UYAP sisteminde oluşturulmuş ya da tarayıcıdan geçirilip UYAP sistemine aktarılmış davalarına ait evrak, makbuz gibi tüm belgeleri alabilirler. Uyaptan Alınan ham veriyi kendi sistemlerine entegre ederek, kontrol ve raporlamayı sağlayabilirler. Servis kullanıcı bazlı olmadığı için bilgilerin sisteme bir defa eklenmesi yeterli olacaktır. Daha sonra ilgili davalara ilişkin değişiklikler güncellenebilecektir. Ancak bu hizmetten faydalanmak için kamu kurumları için iki binin (2000) üzerinde, özel kurumlarında dört binin (4000) üzerinde dosyalarının olması gerekmektedir.

Faydaları;

  • Çok sayıda dava ve icra dosyası bulunan kurumlar, avukatlarından veya yetkililerinden dosyalarıyla ilgili olarak ayrıca bilgi toplamak yerine bu dosyalarını bir bütün halinde tek bir Portal üzerinden takip edebilir, ayrıca kullandıkları yazılıma entegre edebilirler.
  • Dosyaların takibi için adliyeye gitme süresinin olmaması ve ayrıca kırtasiye gibi masraf kalemlerinin ortadan kalkması.
  • Kurumların portala anında erişme sağlama kabiliyetleri sonucunda, dosyalarla ilgili yapılan ve kaydedilen işlemlerin takibini ve denetimini kolaylıkla sağlayabilirler.

Hizmetten faydalanmak için dosya başına ücret ödenmektedir. Kapalı dosyalar ücretlendirilmemektedir.

UYAP’a Kayıtlı Dosya Sayısı Dosya Başına Bir Yıllık Ücret:

1000’e kadar 10 TL

1001-10.000 arası 5 TL

10.001-100.000 arası 1 TL

100.001-500.000 arası 50 Krş

500.001’den sonrası 25 Krş

Hesaba Dahil edilen Dosya Türleri;

•             İcra Talimat Dosyası,

•             Ceza Dava Dosyası,

•             İdare Dava Dosyası,

•             Kamu Dosyası,

•             Bölge Dosyası,

•             YD İtiraz Dosyası,

•             Hukuk Dava Dosyası,

•             Adli Tıp Dosyası,

•             Vergi Dava Dosyası,

•             İcra Dosyası,

•             İflas Dosyası,

•             İcra İzale-i Şuyu Dosyası,

•             Tereke Dosyası,

•             Hakem Dava Dosyası,

•             Satış Dosyası

Başvuru Süreci

Uyap Kurum Portal için başvuru süreci sadece sistem üzerinden gerçekleşmektedir.

Dikkat edilmesi gereken hususlar;

1) Başvurunuzu Elektronik veya Mobil imza ile Sisteme Giriş yaparak göndermeniz gerekmektedir.

2) Başvurunun sözleşme imzalamaya yetkili Kamu Kurum veya Şirket yetkilisi/müdürü tarafından yapılması gerekmektedir. (İmza sirkülerinde yetkili kişi tarafından)

3) Kamu Kurumları ve Şirketler için istenilen belgeler değişiklik gösterdiğinden, buna göre aşağıdaki belgelerin dilekçe ve sözleşme elektronik veya mobil imzalı olacak şekilde; diğer belgelerin ise okunaklı taranmış hallerinin masa üstünde hazır edilmesi ve başvuru işlemlerine geçilmesi gerekmektedir.

4) Usulsüz olarak yapılan başvurularda her türlü hukuki ve cezai (Sözleşme ve belgelerin üzerinde değişiklik, tahrifatlar vb. şeklinde) sorumluluğun başvuruyu yapana ait olacağının bilinmesi gerekmektedir.

5) İşlemlerin doğru ve zamanında yapılabilmesi için Dilekçe ve Sözleşme haricinde; taranarak EK olarak gönderilecek belgelerin okunaklı olmasına dikkat edilmelidir.

Kamu Kurumları için;

1- UYAP Kurum Portal kullanım talepli dilekçe (Elektronik veya Mobil İmzalı) (Dilekçe örneği için tıklayınız.)
2- Kurum Portal kullanımına ilişkin Sözleşme (Elektronik veya Mobil İmzalı)

Özel Şirketler için;
1- UYAP Kurum Portal kullanım talepli dilekçe (Elektronik veya Mobil İmzalı)(Dilekçe örneği için tıklayınız.)
2- Kurum Portal kullanımına ilişkin Sözleşme (Elektronik veya Mobil İmzalı.)
3- İmza Sirküleri
4- Ticaret Sicil Gazetesi (Varsa Unvan Değişikliği Gazetesini ek yapınız.)

Önemli başka bir hususta;

Sözleşme, başvuru yapıldıktan sonra otomatik olarak oluşturulmaktadır. İndirilen Başvuru Sözleşmesi içerisinde herhangi bir değişiklik yapılmamalıdır. (Nokta, virgül veya metinde ekleme silme yapılmamalıdır.) Sonrasında Uyap Editör programı üzerinden e-imza ile imzalanması gerekmektedir.

Uyap Editör (İndirmek için klayınız)

KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi Kurumsal UYAP sistemi ile entegre çalışır. Ulusal Yargı Ağı Projesi (UYAP) sistemine eklenilen her türlü bilgi (dosya son durum bilgileri, dokümanları ve benzeri diğer bilgiler), belirli tarih ve zaman aralığında, günlük olarak KolayOfis Kurumsal’a otomatik olarak kaydolur. Çalışma saatleri dışında yapılan bu işlem, ertesi gün sorumlu kullanıcılara bilgilendirme olarak iletilmektedir. Bu sayede kurumların tarafına açılan dosyalar, son durumları değişmiş olan dosyalar; eklenen yeni dokümanları yönetmek çok daha kolay duruma gelir. Böylece dış büroların yönetimi de aynı oranda kolaylaşmış olur.

Kurumsal Uyap Web Servis Hizmeti Nedir?

Kurumsal Uyap Bilgi Sistemi adlı blog yazımız içi tıklayınız

Bizi tercih eden firmalarının bazılarını aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir