Hukuk Sekreterliği
Sekreterlik sözlük anlamı olarak, “özel veya kamu kuruluşlarında yönetim ve yazışmalardan sorumlu kimse, yazman” şeklinde tanımlanmaktadır. Halk arasında sekreterlik kavramı her ne kadar, telefonlara bakan, geleni gideni karşılayan gibi algılansa da, aslında büyük bir sorumluluk ve bilgi gerektirmektedir. Özellikle hukuk bürolarında çalışan hukuk sekreterlerinin görevi ve bilgi birikiminin, standart işletmelerde görev alan sekreterlerden çok daha üst seviye de olması gerekir. Sadece telefon görüşmeleri, gerekli olan yönlendirmelerin dışında, hukuk sekreterleri; olağan akışı ve yönetim alanını da kapsayan rollerde görev almaktadır. Duruşma, müvekkil görüşmeleri, icra takipleri ve benzer işlemlerden dolayı sürekli ofis dışında bulunmak zorunda kalan avukatların, ofis içerisinde ki yönetim işlemlerinin tümünü asistanları yani sekreterleri yapmaktadır. Bu noktada sekreterlerin yapması gerektiği işlemleri kısaca özetleyecek olursak ;
- Müvekkillerin karşılanması ve avukatlar ile görüşmeye geçilmeden önce gerekli bilgi akışının sağlanması,
- Adli yazışmalar konusunda hazırlanacak olan dilekçe ve matbu evraklara hakim,
- Gelen telefonların cevaplanması ve varsa yaşanılan sorunlar hızlı bir şekilde tespit edilmesi ve gerekli olan alanlara aktarılması,
- Bilgi yönetiminin gerçekleştirilmesi (hukuk otomasyon sistemine gerekli olan bilgilerin girilmesi, ihtiyaç duyulan bilgilerin hızlı bir şekilde raporlanması),
- Özel günlerin yönetilmesi (müvekkil görüşmeleri, duruşmalar, ara kararlar, icra işlemleri ve benzeri işlemlerin yönetimi),
- Yapılan ve yapılacak olan işlemler ile ilgili raporların hazırlanıp, yönetici avukat veya kişiye sunulması şeklinde sıralayabiliriz.
Yukarıda yer alan işlemlerin yapılabilinmesi adına, hukuk sekreterinin meslek olarak bazı gerektirdiği özellikler yer almaktadır. Hukuk bürolarının sekreter seçiminde aşağıda yer alan özellikler önem arz etmektedir;
- Bellekleri güçlü,
- Ayrıntıya dikkat edebilen,
- Monotonlaşan iş akışından sıkılmayan,
- Sabırlı, sorumluluk sahibi, sır saklayabilen,
- Düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen gibi özellikler hukuk sekreterinin almış olduğu eğitim dışında sahip olması gereken bireysel özelliklerdir.
Hukuk Sekreterliği Eğitimi
Hukuk bürolarında veya farklı ofislerde sekreterlik mesleğini yapmak isteyen kişilerin diploma veya sertifika almalarında, hem iş bulma konusunda hem de yapacağı görevi daha başarılı şekilde yerine getirebilmek adına fayda olacaktır. Hukuk sekreterliği eğitimi ve sertifikası veren bir çok kurum ve kuruluş yer almaktadır. Üniversitelerin ön lisans programlarından, belediyelerin ve özel kuruluşların açmış olduğu sertifika ve eğitim programlarına kadar bir çok farklı alanda hukuk sekreterliği eğitimi ve sertifikası alınabilinmektedir. Başlıca hukuk sekreterliği eğitimi ve sertifikası veren kurum ve kuruluşlar şöyledir ;
- Anadolu Üniversitesi E-Sertifaka Programı,
- İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Programı,
- Ahi Evran Ticaret Meslek Lisesi Hukuk Sekreterliği Sertifika Programı,
- Belediye ve özel şirketlerin açmış olduğu sertifika programlarından ön lisans diplomanızı veya sertifikalarınızı alabilirsiniz. Böylece hem hukuk sekreterliği hakkında detaylı bilgiye ve bilgi birikimine sahip olursunuz hem de rakiplerinizin bir adımda önünde yer alırsınız. Sürekli yenilenen teknolojik gelişmeleri ve kanunları da her daim yakından takip etmekte fayda olacaktır.
Hukuk Büromuzda çalışacak Hukuk Sekreteri Aranıyor.
Hukuk sekreterliği konusunda asgari 3 yıl tecrübeye sahip, orta derecede ingilizce bilen, düzgün ve akıcı şekilde Türkçe’yi kullanan, presentabl, raporlamalar ve iş takipleri konusunda deneyimi olan hukuk sekreteri aranmaktadır.
Başvurularınızı ve cv lerinizi
xxxxxxxxadresine yönlendirebilirsiniz.Sayın Yetkili,
Personel ihtiyaçlarınızı ve benzeri konuları web sitemiz içerisinde değil, konu ile ilgili hizmet veren farklı firmalar üzerinden yapmanızı tavsiye ederiz. Kendi bilgilerinizin veya reklamlarınızın yer aldığı yayınlar veya yönlendirmeler otomatik olarak kaldırılacaktır.
Saygılarımızla,