Avukatların Pazarlama ve Satış Stratejileri
Biz avukatların Müşteri portföylerimizi oluştururken , daha sistematik ve etkin bir şekilde müşteriye ulaşmak için dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir? İşini geliştirmek isteyen bütün avukatların kendisine sorması gereken bir soruya verilecek yanıt ise pazarlama faaliyetlerimiz nasıl olmalıdır. Satış stratejilerimiz de nelere dikkat edilmelidir olmalıdır.
Ofisinizin müvekkil sayısını arttırmak, yeni müşteriler edinmek konusunda hedefleriniz var ise sizlere ile paylaşacağım yöntemler işlerinize ciddi anlamda yarayacağını düşünüyorum. Tabi ki bunun bir sihirli değnek olmadığını ciddi bir emek ve zaman harcamanız gerektiğini biliyorum. Fakat bu sisteme harcayacağınız bütün zaman ve emeğin sizlere katlanarak dönecek bir müşteri portföyü olduğunu unutmayın.
Referans kanallarımızı nasıl artırabiliriz, bizlere kimler referans verebilir.
Aslında çok uzaklara bakmaya gerek yok , kendi meslektaşlarımız içinde bizimle aynı alanda çalışmayan arkadaşlarımızın bir listesini oluşturmakta fayda var. Müvekkillerimizin kendi alanımız dışındaki davaları veya yaşanılan çatışmalar nedeni ile müşterilerimizi kendi çevremizdeki arkadaşlarımıza tavsiye etmek oldukça etkin bir yoldur . bu sayede onlardan da müvekkil alabiliriz. Unutmayın ne ekerseniz onu biçersiniz. Arkadaşlarınız ile olan ilişkilerinizi daima sıcak tutun.
Vakıf ve sosyal kulüpler içinde daha çok yer almaya özen gösterin sosyal hayatınızın zenginleşmesi sizin duruşunuzu değiştireceği gibi inanılmaz kontaklar yakalamanıza da yardımcı olacaktır.
Müvekkilleriniz ile olan dava süreçlerinde kendi davaları ile olan durumları hızla öğrenebilmesi ve kendi durumunu takip edebilmesi konuyla ilgili bilgilendirilmeleri her zaman kendilerine gösterilen değeri görmeleri açısından önemlidir. Unutmayın mutlu müşteri yeni müşteriler getirecektir. Ben eskiden bu dediğimi yaparken zaman konusunda oldukça zorlanıyordum , Microdestek kolay ofis hukuk otomasyonu sistemi sayesinde bu işi otomatik hale getirebildim ve çok büyük faydasını görmekteyim.
İş hayatındaki önemli kişiler ile çeşitli vasıtalar ile kontak kurun uzun vadede bu bağlantılar sizlere iş olarak geri dönecektir. Yukarıdaki pazarlama faaliyetleri iyi satış stratejisi izlemezse maalesef masanın ayaklarından biri havada kalacaktır.
Satış stratejileri her zaman ölçülebilir ,zaman ile sınırlı, açık ve net olmalıdır ancak bu şekilde kendinizi denetleyebilir ve ölçebilirsiniz.
Ulaşılabilir net hedefler belirleyin : Önümüzdeki 2 aylık periyod içinde 10 yeni müvekkil ile çalışacağım gibi . Bu sayede kendinizi her zaman denetlenebilir ve bir hedef doğrultusunda ilerlersiniz.
Zaman sınırlaması olsun : Her insan kendini daha konforlu bir alan yaratmaya çabalar , maalesef bu konfor bazen kişinin rehavete düşmesine de neden olmaktadır. Kendinizi biraz sıkıştırmak için koyacağınız hedeflerde bir termin süresi olması gerekmektedir misal olarak. Adli tatil süreci içinde 10 müşterim ile görüşme gerçekleştireceğim.
Ölçülebilir denetlenebilir olun: Ofis içi evrak yönetimlerinin ne durumda olduğunu , iş faaliyetlerinin aşamalarının takibi için eskiden dışarıdan bir gözün çok faydasını görmekte idim fakat teknolojideki yenilikler ile KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi sayesinde bütün bu denetlemeleri kendimin ,iş ortaklarımın ve ofis çalışanlarının performans kriterlerini ölçüp denetleyebiliyorum, hatta yapılan iş atamalarının tamamlanıp tamamlanmadığını yada işin hangi aşamada olduğunu otomatik olarak mail yoluyla bile takip edebiliyorum . açıkçası ofis dışındayken bile her şeye hakim olabiliyorum.
Zaman yönetimi : Yürütüğünüz faaliyetlerde zamanı etkili bir şekilde kullanmak için iyi bir planlama ve yönetim sisteminiz olmalıdır bunun içinde teknolojiden destek almayı unutmayın . bu işlerinizde ki karmaşayı ortadan kaldırdığınız gibi sosyal hayatınızda da daha çok zaman ayırabileceksiniz.
Bu adli tatil dönemini o zaman verimli kullanıp hayallerimize ulaşmak için plan yaparak geçirelim.
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!