Storytelling – Hikayeleştirme

Pazarlama ve markalaşma guruları, ürünlerin ve markaların daha akılda kalıcı olmasını sağlamak ve rakiplerin bir adım önünde kalabilmeyi sağlamak adına, bir çok yeniliğe imza atmaya devam ediyor. Bahsedeceğimiz konu Storytelling – Hikayeleştirme aslında çok yeni bir uygulama değil. Ancak dünya çapında yer etmiş bir çok firma tarafından çok daha sık kullanılır hale gelmiş bir uygulama.

Storytelling – Hikayeleştirme nedir sorusunun cevabıyla konuya başlamamızda fayda olacaktır. Farklı kelime, görsel ve imgelerle kullanılan, akılda yer edici bir anlatım sanatı olarak nitelendirilebilir. Yapmış olduğunuz çalışmaları, farklı şekilde ifade ederek onları hikayeleştirebilir ve konuyu sunacağınız kişinin aklında çok daha fazla yer etmesini sağlayabilirsiniz.

Storytelling - Hikayeleştirme Nedir

Storytelling – Hikayeleştirme Nedir

Storytelling – Hikayeleştirme tekniği, rakamların çok fazla akılda kalıcı olmamasının ve çok fazla reklam kokan tanıtım filmlerinin ve sunumlarının istenilen şekilde algı oluşturmamasının sonrasında çok daha sık kullanılır hale geldi. Örneğin, yeni bir müvekilliniz ile yapacağınız ilk görüşme de kazanmış olduğunuz dosya sayısını, kazandırmış olduğunuz getirileri ve hangi dalda başarılı olduğunuzu bahsettiğinizde, yeterli derece de o müvekkilinizin aklında yer edemeyebilirsiniz. Ancak başarılı olarak sonuçlandırmış olduğunuz bir dosyayı hikayeleştirerek sunduğunuzda hem farkınızı hem de akılda kalıcılığınızı en üst seviyeye taşıyabilirsiniz. Farklı ve dikkat çekici olmak sizlere her zaman avantaj sağlayacaktır. Bunu asla unutmayın !

Türk Hava Yolları, Samsung gibi dünya çapında hizmet veren firmalar Storytelling – Hikayeleştirme tekniğini en iyi uygulayan kurumlar arasında gösterilebilir. Türk Hava Yolları yapmış olduğu başarı reklam filmleri sayesinde bir çok alanda tıklanma rekorları kırmayı başarmıştır. Yayınlamış oldukları son reklam filmi muhtemelen sizi de etkileyecek ve sonuna kadar izleyeceksiniz.

Gördüğünüz gibi her ne kadar rakamlarda reklam filmi içerisinde boy gösterse de, duygu ağırlıklı ve insanlara daha çok hitap eden bir reklam filmi olduğu kesin. Storytelling – Hikayeleştirme konusunda başarılı bir çalışma olduğu gözle görülür bir gerçek.

Başarılı bir Storytelling – Hikayeleştirme çalışması için hangi adımlara dikkat etmeniz gerekir ? Bahsedeceğiniz hikayeleştirme belirli bir düzen içerisinde olmalı. Fark yaratan ve akılda kalıcı Storytelling – Hikayeleştirme çalışması için aşağıda yer alan adımları dikkatli şekilde kurgulamanız gerekir.

Storytelling - Hikayeleştirme Adımları

Storytelling – Hikayeleştirme Adımları

  • Müvekkiliniz anlatmak istediğiniz temel düşünceyi iyi seçin. Hikayeleştireceğiniz konu temel de vurgulamak istediğiniz konu ile kesinlikle uyumlu olması gerekir.
  • Özgün ve farklı bir hikaye olmasına dikkat edin. Sıradan, başkalarından rahatlıkla duyabileceğiniz hikayelerden kesinlikle kaçının.
  • Film tadında bir hikaye olması, çok daha akılda kalıcı ve uzun zaman üzerinde konuşulacak bir durumu ortaya çıkartır.
  • Anlatımda bulunduğunuz müvekkilleriniz bu hikayeyi başkaları ile paylaşır mı ? Anlatacağınız hikaye özgün ve farklı olursa ve iyi bir anlatım ile gerçekleştirilirse, müvekkillinizin bunu farklı kişiler ile paylaşabilir ve çok daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.
  • Anlatacağınız hikaye kesinlikle başarı ile sonuçlanmalı. Başarısız ve kötü sonla biten hikayeleriniz tam tersi bir etki yaratarak müvekkilinizi kaçırmanıza sebep olabilir.
  • Müvekillinizin de sizinle çalışma duygusu uyandıran bir hikaye kurguladığınızda, hem müvekkiliniz kalbinde taht kurabilir hem de yeni müvekkiller ile tanışma fırsatını yakalayabilirsiniz.

Herkesin bildiği gibi hukuk bürolarının reklam ve pazarlama faaliyetlerin de bulunması hali hazırda yasak. Ancak küçük ve fazla dikkat çekici olmayan pazarlama taktikleri ile çok daha fazla müvekkile ulaşabilir ve var olan müvekkilleriniz ile iletişiminizi üst seviyeye çıkartabilirsiniz.

1 cevap

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir