Hukuk Büronuza – Hukuk Biriminize Yatırıma Devam -5

Krizi En Az Zararla Atlatmak İçin Hukuk Büronuza – Hukuk Biriminize Yatırıma Devam!

Son günlerde ülkemizde tüm sektörlerde hissedilir derecede yaşadığımız nakit sıkışıklığı ve iş daralması ile mücadelede çokça uygulanan ancak yanlış bilinen bazı konuları gözler önüne sermek ve krizi işiniz için bir yatırım fırsatına dönüştürecek bazı tüyolar paylaşmak istiyoruz.

Araç, Ekipman ve Yöntemlere Yatırım Yapmaya Devam Edin

Hukuk Büronuza – Hukuk Biriminize Yatırıma Devam -1

Hukuk Büronuza – Hukuk Biriminize Yatırıma Devam -1

İşinizi geliştiren ve vermiş olduğunuz ürün ya da hizmetin gerek sunumunda gerek içeriğinde rakiplerinizden olumlu anlamda farklılık yaratabilecek araç, ekipman ve yöntemlere yatırım yapmaya devam edin. Sanılanın aksine, kriz dönemlerinde rakiplerinizin bu öngörüde bulunmaması potansiyel müşteri adaylarının daha yoğun arayış içine girdikleri kriz dönemlerinde sizleri seçmeleri için tercih nedeni olacaktır.

Kurumların hukuk birimlerinde, bu gibi dönemlerde şeffaf raporlamalar yapabilmek büyük önem taşır. Karar destek sistemlerinden alınacak doğru dayanak teşkil eden bilgiler ile geleceğe dönük riskli kararları daha isabetle verebilmek adına hukuk birimi çalışanlarının yönetim kurulu ve ilgililere verebilecekleri en büyük destek olacaktır. Hukuk bürolarında ise müvekkillere verilebilecek risk raporları, potansiyel tahsilat listeleri yanı sıra dönem içinde vermiş olduğunuz danışmanlık hizmetlerinin detaylarını paylaşıyor olmanız kriz dönemlerinde giderlerini kısmaya çalışan müvekkillerin aldıkları hizmeti gözden geçirirken sizleri vazgeçilmez kılacaktır. Hukuk otomasyon sistemleri kullanarak büronuzun ya da hukuk biriminizin çok daha az sayıda çalışan ile çok daha verimli yönetebilir ve yukarıda belirtilen rapor ve hizmetleri eş zamanlı olarak tek tuşla çıkartabilirsiniz.

Gider Kalemlerinizi Ekonomik Alternatifleri ile Değiştirin

Hukuk Büronuza – Hukuk Biriminize Yatırıma Devam -2

Hukuk Büronuza – Hukuk Biriminize Yatırıma Devam -2

Alternatifleri değerlendirmeniz durumunda işlevini değiştirmeden aynı fonksiyonları daha ekonomik şekilde yerine getirebilecek gider kalemlerinizi ekonomik alternatifleri ile değiştirin. Bu sayede vermiş olduğunuz hizmet kalitesini düşürmeksizin gider kalemlerinizin, gider miktarlarını düşürebilirsiniz.

Kargo giderlerinizi kısmak adına barolar ile anlaşma yapan kargo firmalarını tercih edebilirsiniz.

Çıktı almak zorunda olmadığınız hiçbir dokümanı kağıda yazdırmayın. Bu hem kağıt hem de sarf malzeme anlamında size katkı sağlayacaktır.

Örneğin; fatura ya da serbest meslek makbuzu kullandığınızı varsayalım. Bunların çıktılarını almak kargo ile göndermek yerine, e-SMM ya da e-fatura ‘ya geçiş yaparak 3 farklı gider kaleminden kurtulabilirsiniz.

Aylık ortalama 100 e-SMM kestiğinizi varsayarsanız. Bunun baskı, çıktı ve kargo maliyetlerinin ortalama 550 TL olduğunu söyleyebiliriz. (100 x 3 nüsha serbest meslek makbuzu kağıdı, 300 sayfa çıktının toner-kartuş maliyeti, 100 adet kargonun müvekkil ve karşı taraflara gönderimi). Oysaki, bunları elektronik ortama taşımanız durumunda sadece 120 TL ödersiniz. Bu sayede aslında vermiş olduğunuz hizmetin içeriğini eksiltmeden ayda 450 TL, yılda 5400 TL kar edebilirsiniz. Ayrıca çıktılar ve sarf malzeme giderlerini azaltarak ülke ekonomisine ve doğaya katkı sağlayabilirsiniz.

e-SMM ile ilgili detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.

Ödeme Periyotları Belirleyin

Hukuk Büronuza – Hukuk Biriminize Yatırıma Devam -3

Hukuk Büronuza – Hukuk Biriminize Yatırıma Devam -3

Ay içinde gerçekleştireceğiniz ödemeleri mümkün olduğunca belirli günlerde kısıtlı sayıda gerçekleştirin bu sayede piyasanın nakit dengesinde yaşamış olduğu sıkıntıların tahsilatlarınızı etkileyebileceğini öngörebilirsiniz. Geç gerçekleştirdiğiniz tahsilatların ödemelerinize etkisinin daha kısıtlı olmasını sağlayabilirsiniz.

Hukuk otomasyon sisteminiz ile Merkez kasa gelir ve giderlerinizi raporlayıp nakit akışınızı, merkez kasanızı ve bankalarınızı tek tuşla raporlayabilirsiniz.

Tahsilat Yönetimini Sıkılaştırın

Hukuk Büronuza – Hukuk Biriminize Yatırıma Devam -4

Hukuk Büronuza – Hukuk Biriminize Yatırıma Devam -4

Para tahsilatlarının kriz dışı dönemlerdeki kadar düzenli gelemeyeceğini öngörerek tahsilatın geleceği güne kadar beklemek yerine öncesinde bu konudan sorumlu çalışanların tahsilatın gerçekleşmeme ihtimalini öngörebilmesi için alacaklı olduğunuz müşteriler ile iletişim kurmasını sağlayın. Bu sayede almış olduğunuz geri dönüşler ile ödeme planlarınızı revize edebilirsiniz. Ödeme gerçekleştireceğiniz kişi ve kurumlara ödeme planlarınızdaki değişiklikleri önceden bildirebilirsiniz. Unutmayın ki bu tip dönemlerde yaşatabileceğiniz ve yaşayabileceğiniz kısa süreli gecikmeler ticaretin bir bütün olarak kabul edildiği ve aynı dönemde faaliyetlerine devam eden firmalar ve şahıslar tarafından kabul görebilir ancak karşı taraflara da planlarını revize edebilecekleri süreleri önceden bildirmeniz kaydıyla. Hukuk otomasyon sisteminizde tahsilatların vadelerini girebileceğiniz alanlar var ise bu alanların uyarılar getirmesini sağlayabilir bu sayede tahsilat ve ödeme vadelerinizi daha rahat planlayabilirsiniz.

Daha Kaliteli Hizmet Vermek İçin Daha Fazla Zaman Ayırın

Hukuk Büronuza – Hukuk Biriminize Yatırıma Devam -5

Hukuk Büronuza – Hukuk Biriminize Yatırıma Devam -5

Özellikle kriz dönemlerinde iş yoğunluğu düşebilir. Bu düşük dönemleri çalışanlarınız ve biriminiz ya da büronuz için fırsata çevirebilirsiniz. Daha kaliteli hizmet vermek adına yoğun iş temposunda detaylıca ilgilenemediğiniz konulara daha fazla zaman ayırabilirsiniz. Çalışanlarınızın vermiş olduğunuz hizmet ya da ürettiğiniz ürünler ile ilgili olarak kullandıkları araçları daha iyi kullanabilmeleri adına eğitimler verebilirsiniz. Hizmet aldığınız firmalardan eğitim talep edebilirsiniz. Unutmayın ki kriz dönemi sona erdiğinde işleriniz ve potansiyeliniz eski seviyesine gelecek ancak bu tarz bir eğitim ve hizmet kalitesi yükseltme fırsatı hem maliyet hem de zaman olarak yansıyacaktır.

Kullanmış olduğunuz hukuk otomasyon sisteminin en ince ayrıntısına kadar kullanılabilmesi rakiplerinizin önüne geçmenizi kolaylaştıracaktır. Hukuk birimlerinde ise talep edilen tüm raporların en ince ayrıntısına kadar alınabilmesini sağlayacaktır.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir