Hukuk Bürolarında İnsan Kaynakları Yönetimi
Bilgi çağının gelmesiyle birçok iş grubunda olduğu gibi Hukuk sektöründe de işin muhteviyatında ve işin yürütülüş tarzlarında birçok değişiklikler ortaya çıkmıştır. Bir sekreter ve icra kâtibi ile ilerleyen avukatlık büroları müvekkillerden gelen değişik talepleri karşılayabilmek için, çok sayıda çalışanın bulunduğu departmanlaşmanın yaygın olduğu hukuk bürosu ortaklıklarına dönüşmeye başlamıştır. Personel sayılarındaki bu artış beraberinde yeni sorumluluklar da getirmiştir.
Hukuk Bürolarında
İnsan Kaynakları Yönetiminde Kullanılacak Araçlar
Yapılan işin kalitesini sürdürmek ve müvekkil taleplerini eksiksiz zamanında yerine getirebilmek için Bütün hukuk büroları zorunlu olarak bir otomasyon sistemine geçiş yapmaktadır. Peki, bir hukuk bürosu Kullanmakta olduğu hukuk otomasyon sisteminden insan kaynakları yönetim modülünden ne gibi çıktılar alabilmelidir ki yürütülen faaliyetin kalitesinde bir sapma olmasın.
Yürütülen faaliyetlerin ve hizmetlerin kalitesini bir standart içinde kişilere bağlı kalmadan tutabilmek tabi ki bütün hukuk bürolarının en büyük hayallerinden biridir. Bunu sağlayabilmek için ofis içerisinde çalışan personelin kendi departmanında çalışanlar ile karşılaştırılabileceği bir performans raporlaması olması şarttır. Misal vermek gerekirse sağlıklı bir sonuç almak için çağrı merkezi ekibindeki personellerin kendi içerisinde değerlendirilmesi gerekmektedir. Beş kişilik bir çağrı merkezi ekimiz olduğunu düşünelim normal şartlar altında KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi dışında diğer bütün sistemlerde performans değerlendirmesini sadece yapmış oldukları arama sayısına göre alabilmektesiniz ve bunu da bireysel olarak toplamaktasınız. KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi’nde ise yapılan çağrı sayısı haricinde bu aramaların kaç tanesinde görüşme oldu kaç âdeti tahsilata döndü gibi rakamları da alabilmektesiniz. Aynı karşılaştırmaları kendi iş gruplarındaki kriterlere göre avukatlar için ayrı icra kâtipleri için ayrı sekretarya için ayrı alabilmekte ve çalışan performans raporlarını gözlemleyebilirsiniz. Örnek olarak; dava grubu avukatlarının mevcutta kaç müvekkil dosyasına baktıkları ve bu dosyalardan büroya toplam ne kadar gelir sağladıkları üstlerindeki iş yüklerinin ağırlığı nedir gibi birçok rapor alınabilmektedir.
İnsan kaynakları yönetiminin bir diğer aşaması da mevcut çalışanların özlük dosyaları izin takip formları gibi idari işlerin takibidir. KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi sayesinde çalışanlarınızın personel özlük dosyalarını izin formlarını sistem içerisinde tutabilirsiniz. Öz geçmiş veri bankası oluşturup gereklilik halinde buradan yeni çalışan adayları ile görüşmelerinizi vakit kaybetmeden yürütebilirsiniz. Eğer KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi kullanıyorsanız bunların hepsini bir süreç içerisinde de yürütebilmektesiniz. Yani izini talebinden talebin onaylanmasına ve kullanılan izin günleri ve izin hak edişleri ile ilgili bütün bu bilgileri belli bir standart ile çalışanlarınıza sunarak takibini yapabilmektesiniz.
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!