KEP – Kayıtlı Elektronik Posta
Adalet Bakanlığı ve Türkiye Barolar Birliği ‘nin yoğun çalışmaları sayesinde, hukuk sektörü dijital dönüşüm sürecini çok daha hızlı şekilde yaşamaya devam ediyor. UBAP ve UYAP gibi projeler sayesinde hem yargı süreci daha da hızlanıyor, hem de avukatlar işlemlerini çok daha kolay çok daha efektif şekilde gerçekleştirebiliyorlar. Daha önce kullanıma açılmış olan elektronik imza hizmeti, hukuk dünyasında çok büyük bir ilgi gördü ve tüm sektörler arasında en çok elektronik imza kullanılan sektör hukuk dünyası oldu. Hal böyle olunca Adalet Bakanlığı ve Türkiye Barolar Birliği avukatlara yeni hizmet sunmaktan geri kalmadı. Geçtiğimiz ay uzun süredir üzerinde çalışmış olduğu projeyi sonuçlandırdı. Tüm avukatlara 12.11.2014 tarihinde kısa mesaj ile yapmış olduğu uygulamayı tanıttı.
KEP – Kayıtlı Elektronik Posta
Kayıtlı elektronik posta sayesinde avukatlar daha güvenilir ve hukuken geçerli olan e-posta adreslerine sahip olabilecekler. KEP – Kayıtlı elektronik posta hakkında aklınıza takılan her türlü soruya yanıt vermek, başvurularınızı nasıl yapabileceğiniz hakkında detayları iletmek ve kullanım aşamasında ne gibi değişikliklerin olacağını sizlerle paylaşmak istedik. Adım adım işlemleri inceleyelim. İlk aşamada KEP – Kayıtlı elektronik posta nedir ve ne gibi faydaları vardır konusunun yanıtlarını verelim.
KEP – Kayıtlı Elektronik Posta Nedir ? Avukatlara Faydaları Nelerdir ?
Kayıtlı elektronik posta, standart e-posta hizmetinden biraz daha farklı ve yasal olarak kullanılabilinecek formatta bir e-posta hizmetidir. Kayıtlı elektronik posta ile normal e-posta arasında ki temel farklar ;
- E-posta gönderen ve e-posta alan kullanıcıların kimlikleri bellidir.
- Standart e-posta adreslerinde değiştirilebilen; gönderim, teslim ve okunma zamanı işlemleri, kayıtlı e-posta adreslerinde değiştirilemez.
- Gönderilen veya alınan e-postalarda içerik bütünlüğü değiştirilemez ve korunarak bilgi kirliliğinin önüne geçilir.
- Uyuşmazlık, itiraz ve benzeri durumlarda yasal yollarda kullanılabilinir.
Yukarıda yer alan temel farklılıklar sayesinde e-posta adreslerinizi çok daha efektif şekilde kullanabilirsiniz. Örneğin; Kayıtlı elektronik posta sayesinde ihtar, ihbar, dilekçe, ihale, teklif, sözleşme, fatura, ekstre ve benzeri diğer evraklar, toplantı çağrıları, ticari yazışmalar ve daha bir çok işlemi yasal deliller oluşturarak güvenle paylaşılır hale getirebilirsiniz. Islak imzalı belgelerinizi elektronik ortamda sorunsuz, hukuki açıdan uygun ve geçerliliği olan bir şekilde müvekkilleriniz, borçlularınız veya diğer kişiler ile rahatlıkla kullanabilirsiniz. 2012 yılında onaylanan Türk Ticaret Kanunu sayesinde kayıtlı elektronik posta hukuki açıdan kullanabilir hale geldik. Hatta anonim ve limited şirketlerde zorunlu hale getirilmiştir. KEP sayesinde sadece güvenli ve hukuki açıdan onaylanan bir işleme sahip olmakla kalmıyorsunuz. Kağıt ve zaman tasarrufu sayesinde hem iş süreçlerinizi hızlandırabilir hem de iş yönetiminizde kolaylık sağlayabilirsiniz.
KEP – Kayıtlı Elektronik Posta Başvurularınızı Nasıl Gerçekleştirebilirsiniz ?
Başvuru işlemlerine geçmeden önce bir konuda bilgi vermemizde fayda olacaktır diye düşünüyoruz. KEP başvurularınızı yapabilmeniz için daha öncesinde dijital imza sahibi olmanız gerekmektedir. Türkiye Barolar Birliği ‘nin KEP başvuruları için özel bir web sitesi açtığını hemen hatırlatalım. Başvuru ve satın alma işlemlerinizi açılan bu sayfa üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. KEP – Kayıtılı Elektronik Posta farklı seçeneklerle avukatların kullanımına sunuldu. 1 yıllık veya 3 yıllık şekilde KEP hesabınızı aktif hale getirebilirsiniz. KEP hesabınızda 24 + 24 KEP gönderimi, 500 mb posta kutusu alanı, SMS (kısa mesaj) ile bildirim hizmeti, e-posta bildirim hizmeti gibi seçenekler yer almaktadır. Aşağıda yer alan video üzerinden hesap özeti, fatura ödeme ve paket işlemlerinizi ne şekilde yapabileceğinizi izleyebilirsiniz.
KEP – Kayıtlı Elektronik Posta Tarife Detayları
1.Yukarıda detayları verilen özel kampanya paket fiyatlarımız Türkiye Barolar Birliği ve İl
Baroları’na kayıtlı avukatlar için geçerlidir.
2. Bireysel KEP hesapları (AVUKATLAR için); online doldurulan bireysel başvuru formu ve
taahhütnamenin e-imza ile imzalanmasını müteakip, online ödeme işleminin
gerçekleştirmesinden sonra açılacaktır.
3. İleti ücretlendirilmesi aşağıda detaylı olarak tanımlanmıştır.
İletide, Kime ve Bilgi bölümlerinde yer alan her bir e-posta adresi bir ileti sayılır. iletinin
büyüklüğü 5 MB’a kadar 1 adet ileti, 5 MB üzeri-10 MB’a kadar 2 ileti, 10 MB üzerinde 3 ileti
105MB üzerinde 4 ileti 20 MB üzerinde 5 ileti şeklinde ücret hesaplaması yapılmaktadır. Bir
gönderinin maksimum büyüklüğü 25 MB ile sınırlıdır.
Örnek;
Kime: 1 adres
Bilgi: 1 adres
Gönderi büyüklüğü: 8 MB
Yukarıdaki verilere dayanarak, gönderi sayısı 4 adet üzerinden hesaplanmaktadır.
4. Paket aşımı halinde (pakete tanımlanan 24+24 iletinin tükenmesi) uygulanacak birim gönderi
bedeli 0,45 TL + KDV’dir. Hesap sahibinin ilave paket almak istemesi durumunda birim ileti
(maksimum 5MB’lık) gönderi bedeli 0,45 TL / ileti X 24 adetten oluşan ileti paketi müşterinin
çağrı merkezini arayarak ilgili ödeme bilgileri ile tanımlanabilecek olup 10.80TL+KDV’lik tutar,
tanımlananın ardından hesap sahibine faturalandırılacaktır.
5. SMS Bilgilendirme: KEP Hesabınıza KEP İletisi geldiğine ilişkin sistemde tanımlı cep
telefonunuza gönderilen bilgilendirme amaçlı SMS iletim hizmetidir. Tarifeye dâhil adres
başına 95 SMS üstü bildirimler, her 100 SMS ‘lik bildirim paketi 4,25 TL + KDV olarak hesap
sahibine faturalandırılacaktır.
6. SMS Giriş ve Şifre Bildirim Ücreti: KEP adresine güvenli tek seferlik SMS ve elektronik imza ile
olmak üzere 2 giriş seçeneği sunulmaktadır. Elektronik tebligat yönetmeliğine göre tebligat
amaçlı adreslere erişimde sisteme elektronik imza veya tek seferlik güvenli SMS ile kimlik
doğrulama yöntemini teyid ederek giriş yapılması gerekli olup sistemimiz her 2 seçeneği de
sağlamaktadır.
KEP Hesabına elektronik imza ile giriş yapılması halinde SMS ile giriş hizmetine
ihtiyaç yoktur.
Tarifenize şifre bildirim ve giriş amaçlı 5 adet ücretsiz SMS giriş paketi tanımlanmıştır. Tarifeye
dahil SMS paketi üzerindeki kullanımlar için 100 adetlik SMS paketleri halinde otomatik olarak
4,25TL+ KDV üzerinden aşımın gerçekleştiği ayın sonunda hesap sahibine faturalandırılır.
7. Posta Kutusu Ücreti aylık kullanım ortalamasına göre ücretlendirilir. Her bir adres başına
Posta kutusu kullanım alanı 500 MB ücretsizdir.
Posta Kutusu kullanım alanının yıllık 500 MB’ın üzerine çıkması halinde ilave her 500 MB için
(Yıllık) 12TL+KDV olarak aşımın gerçekleştiği ayın sonunda ilgili hesap sahibine
faturalandırılacaktır.
8. KEP web mail ara yüze erişim ve web ara yüzünden gönderimlerin Turkcell ve Avea mobil
imza ile de yapılması mümkündür.
KEP – Kayıtlı Elektronik Posta Hesabınızı Nasıl Kullanabilirsiniz ?
KEP – Kayıtlı Elektronik Posta hizmeti standart olarak kullanmış olduğunuz e-posta adreslerinden biraz daha farklı formatta kullanılmaktadır. Sisteme giriş yapabilmek için www.tnbkep.com.tr adresinde yer alan KEP Sistemine Giriş butonu üzerinden açılan sayfaya kullanıcı adı ve şifresi girişi yapılır. KEP adreslerinin uzantısı da standart mail adresinden farklı şekilde kullanıma açılmıştır. Bireysel olarak ad.soyad@hs02.kep.tr, hukuk bürosu olarak kurumadı.hukuk@hs02.kep.tr şeklinde görüntülenmektedir. Ayrıca mersis no üzerinden de KEP hesabınızı kullanabilirsiniz (mersisno@hs02.kep.tr). KEP sistemine giriş yaptıktan sonra aşağıda yer alan işlemleri hesapları üzerinden yapabilirler;
- Gönderilen ve alınan tüm Kayıtlı Elektronik Posta ların görüntülenmesi,
- KEP rehberi kullanımı,
- KEP içerisine doküman veya dosya ekleyebilme,
- E-imza veya mobil imzalı şekilde elektronik posta gönderebilme gibi işlemleri gerçekleştirebilirler. Bunun yanı sıra toplu olarak elektronik posta gönderme işlemi de gerçekleştirilebilinir.
Kurumlar Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemi ile diğer kurumlar, iş ortakları, müşterileri ve çalışanları ile yaptıkları bilgilendirme, beyan ya da onay içeren yazışma ve bildirimleri elektronik ortama taşıyabilir, elektronik ortama taşıdıkları yazışma ve bildirimlerin tamamı için ileride ortaya çıkabilecek anlaşmazlıklara karşı kendilerini güvence altına alırlar. Etebligat yönetmeliği ile belirlenen kanuni yükümlülüklerini yerine getiren kurumlar TNB KEP Kayıtlı Elektronik Posta adreslerini tebligat adresi olarak kullanabilmektedirler. Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) kullanımı kurumlara hem yasal, tarafsız güvence hem de kolaylık ve tasarruf imkanı sağlamaktadır.
Kayıtlı Elektronik Posta yanı KEP uygulamasını kısaca özetleyecek olursak, elektronik ortam üzerinden yapılacak olan işlemlerin belirli bir hukuki dayanağa göre yapılmasını sağlayabilir ve böylece işlemlerinizi hem daha hızlı hem de güvenilir şekilde yapabilirsiniz.
Açıklama: Kayıtlı Elektronik Posta - KEP fiyatlandırma bilgileri Türkiye Barolar Birliği tarafında yayınlanan açıklamalar üzerinden paylaşılmıştır. Fiyat tarifesinde meydan gelen değişimlerden NT MicroDestek sorumlu tutulamaz.
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!